شرط و شروط طارمی با الغرافه فرمالیته است

مهدی طارمی از حضور در الغرافه راضی است و می‌خواهد به این حضور ادامه دهد. به خصوص که دستمزد خوبی از این تیم می‌گیرد.

پیش‌تر مهدی طارمی گفته بود به الغرافه می‌رود تا از این تیم راهی یک تیم اروپایی شود اما واقعیت این است با وجود بازی‌های خوبی که در این تیم در لیگ ستارگان قطر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشته پیشنهادی دریافت نکرده و طبق اعلامی که به باشگاه الغرافه داشته در این تیم می‌ماند.

البته در صحبتی که مهدی طارمی با باشگاه الغرافه داشته در صورتی که در جام جهانی‌ پیشنهاد خوبی از سوی تیم‌های اروپایی برسد با هماهنگی باشگاه، الغرافه را ترک خواهد کرد.

واقعیت این است که لیگ ستارگان قطر ستاره‌های خوب آسیا و دنیا را در پایان دوران بازیگری‌شان به خدمت می‌گیرد و کمتر پیش آمده تیم‌های اروپایی برای به خدمت‌‌گیری بازیکنان دلخواه روی لیگ ستارگان قطر زوم شوند و مهدی شانس کمی دارد که از الغرافه راهی یک تیم اروپایی شود.

مهدی اگر نیت به حضور در یک تیم اروپایی داشت باید زودتر از اینها راهی می‌شد و با تلاش در تیم جدیدش شرایط بهتری برای خود مهیا می‌کرد. نمونه‌‌اش راهی که علیرضا جهانبخش رفت. واقعیت این است پیشنهاد اولیه نایمخن به علیرضا جهانبخش برای بازیگری یک پیشنهاد فوق‌‌‌العاده نبوده اما جهانبخش با بازی‌های خوبی که در لیگ هلند از خود به نمایش گذاشت اکنون یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ این کشور است. چنین پیشنهاداتی سال‌های قبل به مهدی طارمی هم شد اما او به بهانه اینکه پیشنهادات ارائه شده شرایط مالی خوبی ندارد در پرسپولیس ماند و در نهایت راهی الغرافه شد.

به نظر می‌رسد مهدی طارمی با وجود قابلیت‌های فنی خوبی که دارد در فوتبال حرفه‌ای راه علی کریمی را می‌رود و دوست دارد بیش‌تر در تیم‌های عربی پولدار بازی کند تا اینکه در اروپا بجنگد و به جایگاه خوبی دست یابد.