ارائه پیشنهاد رسمی آلمان برای میزبانی یورو ۲۰۲۴

فدراسیون فوتبال آلمان به صورت رسمی در مقر یوفا پیشنهاد میزبانی از جام ملت‌های ۲۰۲۴ قاره اروپا را ارائه کرد.

به گزارش سایت رسمی یوفا، فدراسیون فوتبال آلمان امروز (سه‌شنبه) در حضور مقامات ارشد یوفا در شهر نیون سوئیس کتابچه میزبانی خود از جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا را ارائه کرد.

رینهارد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان پیشنهاد رسمی و مکتوب این کشور برای میزبانی از یورو ۲۰۲۴ را به تئودوریدیس، معاون یوفا تقدیم کرد. ژرمن‌ها ماه مارس گذشته میلادی تصمیم خود برای میزبانی از این رقابت‌ها را اعلام کرده بودند که امروز به صورت رسمی تقدیم یوفا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در این رابطه گفت: پیشنهاد بزرگی را به یوفا ارائه کردیم و آماده سازماندهی ایده‌آل جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا هستیم. این اتفاق می‌تواند به یوفا جهت توسعه فوتبال اروپا کمک شایانی کند. برگزاری یورو ۲۰۲۴ در قلب اروپا (آلمان) به تمام تیم‌های شرکت‌کننده امکان برخورداری از حمایت‌های پرشور هوادارانش را خواهد داد. همچنین ما پلی میان ملت‌های مختلف اروپا خواهیم ساخت که یادآور ارزش‌های فوتبال و جامعه مدرن است.

نایب‌رئیس یوفا نیز اظهار داشت: می‌دانم که فدراسیون فوتبال آلمان پیشنهاد بسیار جدی را به یوفا ارائه داده و بی‌صبرانه منتظر بررسی آن توسط کمیته اجرایی یوفا هستیم.

تا چند روز دیگر نمایندگان ارشد فدراسیون فوتبال ترکیه نیز که پیش از این تمایل خود را برای میزبانی یورو ۲۰۲۴ ابراز کرده بودند با حضور در مقر یوفا پیشنهاد رسمی خود را در اختیار یوفا قرار خواهند داد.

انتخاب میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا در نشست کمیته اجرایی یوفا در روز ۲۷ سپتامبر سال جاری میلادی (۵ مهر) صورت خواهد گرفت.