جشن باشکوه قرمزها در آزادی/جسم استقلال در اصفهان، روحش در تهران

هفته سی ام و پایانی لیگ هفدهم فوتبال روز جمعه با برگزاری 8 دیدار به پایان می رسد. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده است اما 3 تیم فوتبال استقلال، سایپا و ذوب آهن برای کسب سهمیه آسیایی و عنوان نایب قهرمانی با یکدیگر رقابت می کنند. همچنین تیم های فوتبال مشکی پوشان دیار خراسان و نفت تهران هم به لیگ دسته یک سقوط کردند.

مشکی پوشان دیار خراسان-پارس جنوبی جم / ساعت 17

2 تیم فوتبال مشکی پوشان دیار خراسان و پارس جنوبی جم روز جمعه در یک بازی تشریفاتی به مصاف یکدیگر می روند. شاگردان مهابادی از لیگ برتر سقوط کردند و روز جمعه برای حفظ آبرو و اعتبار فوتبال مشهد به دیدار حریف جنوبی خود می روند.

تیم مشکی پوشان خراسان قصد دارند در بازی پایانی با برد برابر تیم پارس جنوبی جم با خاطره خوشی از لیگ برتر خداحافظی کنند اما کار سختی برابر حریف مشهدی خود دارند.

در آن سوی میدان، تیم پارس جنوبی جم هفته گذشته برابر تیم نفت تهران با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست یافت و حکم سقوط این تیم تهرانی را  به لیگ دسته یک  امضا کرد.

شاگردان تارتار  با برد برابر تیم مشکی پوشان خراسان می تواند یک پله در لیگ برتر صعود کند و با رتبه پنجم لیگ برتر را به پایان ببرد،  به شرطی که تیم پیکان نتواند مقابل حریف خود نتیجه لازم را بگیرد.

 بازی رفت 2 تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم پارس جنوبی جم به پایان رسید.

فولاد خوزستان- تراکتورسازی / ساعت 17

تیم فوتبال فولاد خوزستان هفته گذشته برابر سپیدرود رشت به نتیجه تساوی بدون گل دست یافت  و با 44 امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت. این تیم شانس این را دارد که  با برتری برابر تراکتورسازی، لیگ برتر را با رتبه پنجم به پایان برساند در صورتی که 2 تیم فوتبال پیکان و پارس جنوبی جم مقابل حریفان خود نتیجه نگیرند.

در آن سوی میدان، تیم فوتبال تراکتورسازی با 31 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد. این بازی برای تراکتورسازی حکم تشریفاتی دارد چرا که  تغییری در رتبه این تیم در جدول رده بندی ایجاد نمی کند.

مهدی پور و ابراهیمی به علت محرومیت قادر به همراهی تراکتورسازی در این بازی نیستند و دانیال اسماعیلی هم به دلیل مصدومیت نمی تواند برابر فولاد خوزستان بازی کند.

بازی رفت 2 تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

نفت تهران- ذوب آهن / ساعت 17

تیم فوتبال نفت تهران هفته گذشته با شکست سنگین برابر پارس جنوبی جم به لیگ دسته یک سقوط کرد.

این بازی برای نفت تهران حکم تشریفاتی دارد اما برای ذوب آهن  نتیجه این بازی مهم و حساس است و این تیم اصفهانی با کسب 3 امتیاز این بازی می تواند علاوه بر کسب نایب قهرمانی لیگ برتر ، سهمیه آسیا هم دست آورد.

به نظر نمی رسد که ذوب آهن کار سختی در این بازی داشته باشد چرا که تیم نفت تهران به لیگ دسته یک سقوط کرده است و انگیزه ای برای این بازی ندارد.

بازی رفت 2 تیم با نتیجه 2 بر صفربه سود تیم ذوب آهن به پایان رسید.

پرسپولیس – سپیدرود رشت/ ساعت 19:15

سرخپوشان پایتخت 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر فوتبال قهرمانی خود را در این رقابت ها قطعی کردند و اکنون منتظر پایان بازی با تیم سپیدرود رشت هستند تا جام قهرمانی خود را کسب کنند.

همان طور که برانکو اعلام کرد تیم پرسپولیس قصد دارد با برد برابر تیم سپیدرود رشت جشن قهرمانی خود را شادتر برگزار کند.

سرخپوشان پایتخت خواستار حضور حداکثری هواداران خود در روز جمعه در ورزشگاه آزادی شدند تا جشن دومین قهرمانی پیاپی خود را در ورزشگاه آزادی با شکوه  برگزار کنند.

با توجه به قهرمانی زود هنگام پرسپولیس در لیگ برتر همگان از برانکو انتظار دارند که از بازیکنان جوان در این بازی استفاده کند تا آنها هم محکی در لیگ برتر بخورند.

همچنین محسن مسلمان با 9 پاس گل بهترین پاسور لیگ برتر است و قلی زاده با 7 پاس گل در تعقیب هافبک بازیساز پرسپولیس است. به هر حال هواداران پرسپولیس از برانکو می خواهند که از مسلمان در بازی پایانی استفاده کند تا عنوان بهترین پاسور لیگ برتر را از دست ندهد.

محسن ربیع خواه و علی علیپور  به علت مصدومیت نمی توانند پرسپولیس را در این بازی همراهی کنند اما انصاری مشکلی برای این بازی ندارد.

برانکو چند روز پیش اعلام کرده بود که بلاژوویچ سرمربی سابق تیم ملی را به جشن قهرمانی پرسپولیس دعوت کرده است اما به نظر نمی رسد که بلاژویچ بتواند در این مراسم شرکت کند.

در آن سوی میدان، تیم سپیدرود رشت هفته گذشته با تساوی بدون گل برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر ماندگار شد.

علی کریمی جادوگر فوتبال ایران توانست با جادوی خود تیم سپیدرود رشت را در لیگ برتر حفظ کند. البته با توجه به اختلاف کریمی با مالک باشگاه سپیدرود رشت بعید است که کریمی فصل آینده هم هدایت این تیم شمالی را برعهده داشته باشد.

این بازی برای علی کریمی اهمیت خاصی دارد چرا که مقابل پرسپولیس  تیم سابقش صف آرایی می کند و در جشن قهرمانی تیم محبوب خود هم شرکت خواهد کرد.

ایمان صادقی، رضا نورمحمدی و حسین کعبی  بازیکنان سپیدرود رشت  سابقه بازی در تیم پرسپولیس دارند و  برای نشان دادن توانایی های خود به کادر فنی سرخپوشان پایتخت انگیزه زیادی دارند.

بازی رفت 2 تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید.

پیکان _ سایپا/ ساعت 17

تیم فوتبال پیکان تا هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر توانسته 12  برد، 9 مساوی ، 8  باخت، 31 گل زده و 24 گل خورده را در کارنامه به ثبت برساند.

بازیکنان تیم فوتبال پیکان همچنین با کسب 45 امتیاز رده پنجم جدول رقابت ها را نیز از آن خود کردند.

پیکانی‌ها در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر با نتیجه 3 بر 2 نتیجه را به استقلال واگذار کردند و این تیم برای رسیدن به جایگاه بهتر در جدول باید بازی مقابل سایپا را برنده از میدان بیرون بیاید.

شاگردان مجید جلالی در صورت برد مقابل سایپا در جایگاه خود در جدول باقی می مانند و در صورتی که این تیم بازی مقابل سایپا را واگذار کند جایگاهش در جدول تا 2 پله سقوط خواهد کرد.

در طرف مقابل تیم فوتبال سایپا توانسته تا به اینجای رقابت ها با کسب 51 امتیاز رده چهارم جدول رقابت‌ها را از آن خود کند.

شاگردان علی دایی همچنین تا هفته بیست و نهم رقابت لیگ برتر توانستند 14 برد ،9مساوی ،6باخت ،38 گل زده و 33 گل خورده در کارنامه به ثبت برساند.

سایپایی‌ها با نتیجه صفر بر صفر مقابل گسترشى ها در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر به دنبال این هستند تا در صورت برد مقابل پیکان تا 2 پله جایگاه خود را در جدول ارتقا دهند.

همچنین شاگردان علی دایی در صورتیکه بازی مقابل پیکان را بازنده از میدان بیرون بیایند در جایگاه خود در جدول باقی خواهند ماند.

گسترش فولاد - پدیده/ ساعت 17

تیم فوتبال گسترش فولاد با هدایت فیروز کریمی توانست تا هفته بیست و نهم رقابت هاى لیگ برتر 9 برد ، 9 مساوی،  11 باخت، 24 گل زده و 32  گل خورده در کارنامه به ثبت برساند.

شاگردان فیروز کریمی همچنین تا به اینجای رقابت ها توانستند با کسب 36 امتیاز در رده نهم جدول را از آن خود کنند.

بازیکنان تیم فوتبال گسترش فولاد با نتیجه صفر بر صفر مقابل سایپا در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر به دنبال برد مقابل تیم پدیده هستند تا در آن صورت یک پله جایگاه خود را در جدول ارتقا دهند و در صورتی که این تیم مقابل پدیده بازى را واگذار کند در جایگاه خود در جدول باقی مى ماند.

در طرف مقابل تیم فوتبال پدیده با هدایت مهاجری توانسته تا به اینجای رقابت‌ها با کسب 32 امتیاز در رده دهم جدول را از آن خود کند.

شاگردان مهاجرى همچنین تا هفته بیست و نهم رقابت هاى لیگ برتر موفق شدند 10 برد ،8 مساوی ، 11 باخت، 33 گل زده و 33 گل خورده را در کارنامه به ثبت برسانند.

پدیده اى ها با برد 2 بر 1 مقابل سیاه جامگان در هفته بیست و نهم رقابت لیگ برتر به دنبال پیروزی مقابل گسترشى ها هستند تا در جایگاه خود در جدول باقی بمانند و از طرفى شاگردان مهاجرى در صورتى که مقابل آبی پوشان تبریزی بازی را واگذار کنند تا 4 پله جایگاهشان در جدول سقوط خواهد کرد.

صنعت نفت -استقلال خوزستان/ ساعت 19:15

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تا هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر موفق شده 10 برد ، 9 مساوی ، 10 باخت ، 33 گل زده و 33 گل خورده را در کارنامه به ثبت برساند.

شاگردان فراز کمالوند همچنین تا به اینجاى رقابت ها توانستند با کسب 39 امتیاز در رده هشتم جدول رقابت‌ها را از آن خود کنند

صنعت نفت همچنین با تساوی یک بر یک مقابل تراکتورسازی در هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر به دنبال برد مقابل استقلال خوزستان هستند و در صورتی که این تیم مقابل آبی پوشان خوزستانی بازی را برنده از میدان بیرون بیاید در جایگاه خود در جدول باقی می‌ماند اما اگر بازیکنان صنعت نفت بازی را به حریف واگذار کنند تا یک پله جایگاهشان خود در جدول سقوط خواهد کرد.

در طرف مقابل تیم فوتبال استقلال خوزستان با حضور ویسى توانسته تا به اینجای رقابت‌ها 7 برد، 9 مساوی ، 13 باخت ، 22 گل زده و  39 گل خورده را در کارنامه به ثبت رساند.

شاگردان ویسی همچنین تا به اینجاى رقابت ها موفق شدند با کسب 30 امتیاز رده سیزدهم جدول را از آن خود کنند.

بازیکنان تیم فوتبال استقلال خوزستان با برد 3 بر 2 مقابل سپاهان در هفته بیست و نهم رقابت لیگ برتر به دنبال پیروزی مقابل صنعت نفت هستند تا به این ترتیب با سه پله جایگاه خود را در جدول ارتقا دهند و در صورتى که این تیم بازی را به حریف واگذار کند در جدول جایگاه خود را از دست میدهد و یک پله سقوط مى کند.

استقلال تهران -سپاهان/ ساعت 17

تیم فوتبال استقلال با هدایت وینفر شفر توانسته تا به اینجای رقابت‌ها با کسب 51 میان رده سوم جدول از آن خود کند.

بازیکنان تیم فوتبال استقلال همچنین تا هفته بیست و نهم رقابت لیگ برتر موفق شدند 14 برد، 9 مساوی ، 6 باخت، 42 گل زده و  18 گل خورده را در کارنامه به ثبت برسانند.

آبى پوشان تهرانی همچنین با برد 3 بر 2 مقابل پیکان در هفته بیست و نهم رقابت هاى لیگ برتر فوتبال به دنبال برد مقابل سپاهان هستند تا در آن صورت جایگاه خود را در جدول تا 2 پله ارتقا دهند و در صورتی که شاگردان شفر بازی را به سپاهانى ها آنها واگذار کنند یک پله جایگاه خود را در جدول از دست می دهند.

روزبه چشمی،مجید حسینی،فرشید باقری به دلیل مصدومیت و شجاعیان به دلیل محرومیت نمی توانند استقلالی ها در بازی مقابل سپاهان همراهی کنند.

در طرف مقابل تیم فوتبال سپاهان با هدایت ابراهیم زاده توانسته تا به اینجای رقابت ها ى لیگ برتر با کسب 29 امتیاز رده چهاردهم جدول را به خود اختصاص دهد.

سپاهانی‌ها همچنین تا به اینجاى رقابت‌ها موفق شدند 6 برد ، 11 مساوی، 12 باخت، 31 گل زده و 33 گل خورده را در کارنامه به ثبت برسانند.

شاگردان ابراهیم‌زاده همچنین با باخت 2 بر 3 مقابل استقلال خوزستان به دنبال برد مقابل استقلال تهران هستند تا به این ترتیب جایگاه خود را تا 4 پله در جدول ارتقا دهند.

شاگردان ابراهیم زاده در صورت باخت مقابل استقلال تهران در جایگاه خود در جدول باقى خواهند ماند.