آقای رکوردهای خاص فوتبال را بهتر بشناسید!

منچسترسیتی این هفته در اولین بازی پس از تثبیت قهرمانی‌‌اش به مصاف سوآنزی رفت و این تیم پایین جدولی را با 5 گل درهم کوبید تا نشان دهد بدون توجه به فتح جام در فکر پیروزی‌های بیشتر است. تیم قدرتمند پپ گواردیولا در این فصل رکوردهای بی‌شماری را خلق کرده است. رکوردهایی که بعید نیست در انتهای فصل بیشتر هم بشود.

رکوردشکنی استرلینگ

رحیم استرلینگ در فصلی که گذشت بهترین سال فوتبالی خود را گذراند. مهره کلیدی پپ گواردیولا امسال موفق شد بیشترین تعداد گل‌های خود را ثبت کند. او با گلزنی مقابل سوآنزی موفق شد آمار گل‌هایش در این فصل را به عدد 18 برساند و رکورد خودش را بشکند. رحیم این تعداد گل را در 4 فصل که برای لیورپول بازی کرده بود به ثمر رسانده بود.

سیلوا درگیر 20 گل

اگرچه کوین دبروین موفق شده بود نام خود را به عنوان یکی از کاندیداهای بهترین بازیکن فصل معرفی کند اما بدون تردید نباید از اثرگذاری داوید سیلوا در تیم گذشت. سیلوا با زدن 9 گل و ارسال 11 پاس گل توانست در 20 گل باشگاه خودش را سهیم کند. اتفاقی که از فصل 2012-2011 تاکنون برای اولین بار رخ داده بود.

بیشترین پاس در نیمه اول

در بازی با سوآنزی یک اتفاق ویژه برای تیم پپ رخ داد. منچسترسیتی موفق شد در نیمه اول 542 پاس رد و بدل کند تا لبخند رضایت روی لب‌های گواردیولا نقش ببندد. اتفاقی که برای اولین بار از فصل 2004-2003 افتاد و رکوردش به نام پپ گواردیولا و تیمش زده شد. این در حالی بود که آمار پاس‌های بازیکنان سوآنزی در نیمه اول عدد 58 را نشان می‌داد.

دبروین استاد بیرون محوطه جریمه

با وجود گلزنی‌های پیاپی محمد صلاح در لیگ برتر، کوین دبروین نیز تأثیرگذاری‌‌اش را به سبک خود نشان داده است. او تنها بازیکن حال حاضر لیگ برتر انگلیس است که توانسته 5 مرتبه از بیرون محوطه جریمه به گل برسد. ضمناً آمار گل‌های او از سال 2016 تا 2018 نشان می‌دهد سال به سال پیشرفت کرده است. بازیکن تیم ملی بلژیک در فصل 2017-2016 موفق به زدن 6 گل شده بود، فصل 2016-2015 توانست 7 گل ثبت کند و امسال نوبت این بود تا تعداد گل‌هایش را تا اینجای فصل به عدد 8 برساند.

آگوئرو و استرلینگ پشت‌ سر صلاح

محمد صلاح که عملکردی خیره‌کننده در این فصل داشته، در بازی‌های خانگی لیورپول در لیگ برتر توانسته 18 گل به ثمر برساند تا از این حیث رکورددار شود. رکوردی که سرخیو آگوئرو با 15 گل و رحیم استرلینگ با 11 گل در تعقیب او هستند و بعید نیست داماد سابق مارادونا بتواند آن را از مهاجم آماده مصری بگیرد.

بازگشت مندی بعد از 211 روز

پس از اینکه در سپتامبر 2017 رباط صلیبی‌‌اش پاره شد، خیلی زود از ترکیب سیتی کنار رفت تا مراحل درمانش را طی کند. بنجامین مندی که خرید این فصل سیتی‌زن‌ها به حساب می‌آمد پس از 211 روز دوری در بازی با سوآنزی به زمین آمد و برای تیمش بازی کرد.

توره 2 پاس گل

اختلافات مدیر برنامه‌‌اش با سرمربی باعث شد مدتی از ترکیب دور شود و سپس کارش را ادامه دهد. با این حال یحیی توره امسال موفق نشد به طور ثابت برای سیتی بازی کند تا مشخص شود در پایان فصل برای همیشه از منچستر خواهد رفت. هرچند او از تلاش دست نکشید و موفق شد در همین فرصت‌های نصفه و نیمه‌ای که برای بازی به دست می‌آورد 2 پاس گل در کارنامه‌‌اش ثبت کند.

4 بازی بالای 5 گل

پیروزی پرگل یکی از فاکتورهای تیم‌های پپ گواردیولاست. سنتی که در منچسترسیتی هم رعایت کرد و امسال توانست 4 بازی با نتیجه بالای 5 گل را به ثبت برساند. پیروزی 5 بر صفر مقابل تیم‌های سو‌آنزی، لیورپول و کریستال پالاس با برد 7 بر 2 مقابل استوک، آمار گل‌های سیتی‌زن‌ها را به طور چشمگیری افزایش داد.

هزار پاس در یک بازی

تیکی تاکای پپ گواردیولا در منچسترسیتی هم جواب داده و او را به یک رکورد جدید رسانده است. منچسترسیتی در بازی با سوآنزی موفق شد 1015 پاس رد و بدل کند تا به اولین تیم تاریخ رقابت‌های لیگ برتر تبدیل شود که در یک بازی بیش از هزار پاس می‌دهد. افتخاری که پپ می‌تواند به آن ببالد.