اظهارات سلطانی فر درباره جلسه با شیخ احمد

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان پس از جلسه با شیخ احمد گفت: با دعوت بنده و صالحی امیری، شیخ احمد به ایران آمد. سفر فشرده و کوتاهی بود و جلسات زیادی هم برگزار شد. صبح امروز ملاقات خوبی بین شیخ احمد و جهانگیری صورت گرفت و چگونگی استفاده از ظرفیت شورای المپیک آسیا و سیاست‌های ایران مورد بررسی قرار گرفت. امیدوارم دستاورد‌های این سفر، ما را در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی کمک کند. هماهنگی خوبی بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد و امیدوارم در سال‌های آینده شاهد رشد ورزش باشیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: سال گذشته دستاورد‌های خوبی داشتیم. صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی فوتبال، قهرمانی ووشو و وزنه برداری در جهان را داشتیم. حرکت ورزش در سایه آرامش رو به رشد است. در تلاشیم هم در بخش ورزش قهرمانی و هم در بخش ورزش همگانی کارنامه بهتری داشته باشیم و در راستای ارتقای غرور و انسجام ملی قدم بیشتری برداریم. امروز چیزی مانند ورزش وجود ندارد که مردم را شاد کند. امروز از این ابزار می‌توان در جهت توسعه دوستی‌ها در آسیا استفاده کرد و مجموع اهداف شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک را محقق کنیم و در جهت توسعه و دوستی بین ملت‌ها گام برداریم.

سلطانی فر درباره دستور جلسات با شیخ احمد بیان کرد: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد استفاده از مدیران ورزشی ایران در فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌های آسیایی، احیای مجدد فدراسیون بانوان کشور‌های اسلامی، استفاده از ظرفیت ورزش ایران برای رشد و توسعه ورزش کشور‌های دیگر برای کاهش منازعات و گسترش صلح، نحوه حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و چانه زنی برای افزایش سهمیه وزنه برداری در المپیک بود.

او اضافه کرد: ما در فدراسیون و بخش‌های ورزشی مدیران توانمند و قوی داریم که می‌توانند در آسیا تاثیرگذار و مرجعی برای تصمیم‌گیری باشند و امیدواریم از این ظرفیت قابل توجه استفاده شود.

او تصریح کرد: امیدوارم با یک کاروان بزرگ و توانمند در بازی‌های آسیایی حاضر و نقش موثری در بزرگی این مسابقات و توسعه ورزش در آسیا داشته باشیم. ما در رشته‌هایی که در آسیا و جهان جزو بهترین‌ها هستیم، می‌توانیم با اعزام مربی و ورزشکار به توسعه این رشته‌ها در قاره و جهان کمک کنیم. امیدواریم شیخ احمد را بار دیگر ببینیم و و در مباحث گوناگون صحبت کنیم.