اظهارات کریمی درباره شروع تمرینات تیم ملی

علی کریمی در جمع خبرنگاران درباره نخستین تمرین تیم ملی فوتبال با حضور چهار بازیکن گفت: با توجه به اینکه جمعه گذشته هفته آخر لیگ تمام شد و تقریبا بیشتر بازیکنان به مدت یک هفته در حال استرحت بودند، اما با این حال خوشبختانه از روز گذشته تمرینات را استارت زدیم که تمرین خوبی بود.

وی افزود: با توجه به حضور لژیونرها در هفته ای پایانی لیگ های اروپایی و همچنین حضور بازیکنان استقلال ، پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیامجبور شدیم با همچنین 4 نفر تمرینات را شروع کنیم. به نظر من تمرین کردن خیلی بهتر از تمرین نکردن است و صددرصد از نظر بدنی هم می تواند به ما کمک کند و هم مفید باشد.

کریمی درباره میزان آمادگی خودش گفت: طبق گفته های قبلی کی روش، همه نفراتی که به تیم ملی دعوت می‌شوند خوب هستند و می توانند جزو لیست اعزامی به روسیه باشند. ولی در تیم ملی بازی کردن همیشه سخت است. کمتر از 40 روز به شروع بازی های جام جهانی زمان باقی مانده و ما نیاز به حمایت مردم ومسئولان داریم تا بتوانیم با آماده سازی مناسب به روسیه برویم.

او در مورد بازی با ازبکستان و ترکیه گفت: فکر می‌کنم قرار بود یک بازی هم با سوریه برگزار کنیم ولی آن بازی به خاطر نبود بازیکنان لغو شد. معتقدم ترکیه و یونان حریفان با کیفیت اروپایی هستند و ازبکستان هم از تیم‌های خوب آسیا است که مقابل آنها به میدان خواهیم رفت و به طور حتم بازی مقابل این تیم ها می تواند در راستای آماده سازی تیم ملی برای حضوری موفق در جام جهانی تاثیر گذار باشد.

کریمی در مورد غیبت عزت‌اللهی در بازی اول تیم ملی در جام جهانی و حضور او در پست عزت‌اللهی گفت: با توجه به اینکه کی‌روش تیم خوبی ساخته تمام نفرات می‌توانند کمک حال باشند. بدون شک عزت‌اللهی یکی از بازیکنان خوب تیم ملی است اما به نظرم همه بازیکنان مصمم هستند تا به تیم ملی کمک کنند و هیچ کمبودی از این بابت احساس نمی شود.