پادوانی: بچه‌ها متشکرم!

 لئوناردو پادوانی در جشن قهرمانی استقلال غایب بود ولی اعضای تیم با بر تن کردن پیراهن‌هایی که تصویر این هم‌تیمی‌شان روی آن نقش بسته بود، شرایطی را فراهم کرده بودند که به جای یک پادوانی، به اندازه دو تیم 11 نفره پادوانی در جشن حضور داشت. او که این روزها در حال فیزیوتراپی در منزل زیر نظر کادر پزشکی تیم استقلال است، درباره آخرین وضعیت روحی و جسمانی‌‌اش حرف زد.

*قهرمانی استقلال چسبید؟

عالی بود. فقط افسوس می‌خوردم که چرا در خرمشهر نبودم.

* نمی‌توانستی بروی؟

متأسفانه شرایطم طوری است که هنوز نباید از خانه بیرون بروم. شک نداشته باشید اگر کمی بهتر از این بودم حتماً برای همراهی تیم راهی خرمشهر می‌شدم. قطعاً بودن در آن شهر و آن دیدار برای من جذابیت‌هایی به مراتب بیشتر از این داشت که در تهران بازی را می‌دیدم.

* بازی چطور بود؟

همان‌طور که انتظار داشتم حریف خیلی خوب کار می‌کرد. این را به یکی، دو تا از بچه‌های تیم که با آنها در ارتباط هستم هم گفته بودم.

* به کدام بازیکنان گفته بودی؟

مهدی رحمتی و امید ابراهیمی بیشتر از بقیه بچه‌ها با من در ارتباط هستند. البته همه به من لطف دارند ولی با آنها بیشتر صحبت می‌کنم. گفته بودم که خونه‌به‌خونه در فینال از تیم‌های لیگ برتری هم بهتر خواهد بود. همین هم شد. آنها ابتدا و اواخر بازی، تیم بهتر میدان بودند و بچه‌های تیم را تحت فشار گذاشته بودند. خیلی خوب شد که تیام آن گل را زد.

* چه حالی شدی؟

واقعاً از مامه تیام ممنونم. حیف شد که در این مدت که مامه برای استقلال بازی می‌کند در تمرینات نیستم. قطعاً کار کردن کنار فوتبالیستی که در ایتالیا توپ زده، نکات آموزنده‌ای دارد. او یک گلزن تمام‌عیار است که از موقعیت‌های گل به سادگی نمی‌گذرد. او زحمات همه بچه‌های تیم در این جام را به ثمر نشاند و با یک بغل پا کار را تمام کرد. فقط ناراحت شدم که مصدوم شد.‌ کاش در دیدار با ذوب‌آهن می‌توانست برای تیم بازی کند.

* عکست را روی لباس بازیکنان دیدی؟

جا دارد از مسئولان باشگاه و اعضای تیم به ویژه وینفرد شفر تشکر کنم که برای این موضوع تدارک دیده بودند تا بچه‌های تیم با لباسی که عکس من را داشت به زمین بروند. این برایم خیلی ارزشمند بود. البته در این مدت خیلی به من محبت کرده‌اند ولی این هم خیلی عالی بود. حس می‌کردم به جای یک پادوانی 10، 20 تا پادوانی روی سکو است(خنده).

* همسرت چه می‌گفت؟

او هم مانند خودم تحت تأثیر قرار گرفته بود. هر دو خوشحال بودیم و اشک شوق می‌ریختیم. این قهرمانی خستگی دو فصل اخیر را از تن همه بچه‌ها درآورد.

* خودت هم در این جام سهم داشتی؟

بله! من در دیدار اول با گل‌گهر در ترکیب ثابت بودم و در بازی با نساجی هم در اواخر بازی به میدان رفتم. فرقی نمی‌کند، همه در این قهرمانی نقش داشتند. امیدوارم هواداران استقلال این جام را از من هم بپذیرند و دعا کنند تا زودتر بتوانم به زندگی عادی برگردم. جا دارد از دکتر نوروزی و گروهی که در خانه مرا فیزیوترپی می‌کنند هم تشکر کنم که در این مدت پیگیر کارهایم بودند.

* بازی با ذوب‌آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

من در دو دیدار رفت و برگشت با ذوب‌آهن در ترکیب بودم. این تیم و مربی‌‌اش جزو بهترین تیم‌های ایران در لیگ برتر هستند. آنها در نیم‌فصل دوم اوج گرفتند و قطعاً روز سختی را در اصفهان برای بچه‌های تیم ما رقم می‌زنند. ولی حتم دارم استقلال با قدرت به میدان می‌رود و برای شاد کردن دل طرفدارانش در همان اصفهان کار را تمام می‌کند.

* اوضاع خط دفاعی تیم استقلال را چطور ارزیابی می‌کنی؟

همه بچه‌های تیم عالی کار می‌کنند. به همه‌شان خسته نباشید می‌گویم و باز هم می‌گویم بابت این قهرمانی و لطفی که در جشن به من داشتند، از همه‌شان ممنونم. امیدوارم در لیگ قهرمانان هم به دور یک‌چهارم صعود کنند و تا قهرمانی پیش بروند.

* شفر هم با استقلال تمدید کرد. این اتفاق را مثبت می‌دانی؟

صددرصد. اتفاقاً قبل از قهرمانی بهترین خبری که از تیم شنیدم این بود. استقلال با شفر فصل بعد قهرمان ایران و آسیا می‌شود.