خطری از سوی شفر که استقلال را تهدید می‌کند

وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از کسب نتایج درخشان در نهایت قرارداد خود را با آبی‌ها تمدید کرد و این روز‌ها مدام به دنبال تمدید قرارداد بازیکنان مورد نظر و البته دریافت مطالبات آن‌ها از باشگاه است.

شفر در نشست خبری روز گذشته قبل و بعد از بازی برابر ذوب آهن اعلام کرد که تمام بازیکنان صد درصد توان خود را به کار گرفتند و امیدوارم مدیرعامل باشگاه تلاش اعضای تیم را دیده باشد و امیدوارم منظور من را متوجه شده باشند. وقتی چنین تیم با شخصیت و روحیه بسیار خوب و ذهنیت برنده دارید، باید برای این تیم همه کار انجام شود.

منظور از شفر احتمالا پرداخت مطالبات بازیکنان است که طبق پیگیری‌های ما آبی پوشان به غیر از اینکه روز گذشته ۱۰ درصد از مطالبات خود را گرفتند، سقف دریافتی آن‌ها بین ۷۵ تا ۸۰ درصد است که این مساله در سال های اخیر کمتر رخ داده است.

شفر این روز‌ها بیشتر درگیر تمدید قرارداد خودش و کادرفنی و حقوق بازیکن بود، این موضوع تمرکز وی را برای بازی‌های مهم از بین برده و از دست رفتن تمرکز استقلال در دقایق پایانی بازی با ذوب آهن نمونه بارز این اتفاق است،. شفر نشان داده مرد توانمندی در چمن سبز است و باید خود را معطوف آن کند و مسائل مالی می‌تواند مهمترین آفت برای موفقیت‌های استقلال باشد.

شفر آلمانی باید بداند که مدیران استقلال با وجود طلب کاران و پرونده‌های شکایتی باز هم در پرداختی‌ها نسبت به سال‌های قبل کم نگذاشتند و این وظیفه سرمربی است که باید جو را آرام کند و بازیکنان را فقط در فضای فنی نگه دارد.

امید ابراهیمی دیروز یک نیمه مصدوم بازی کرد تا درد او تشدید شود و البته تعویض‌های صورت گرفته استقلال هم به اذعان اصفهانی‌ها یکی از عوامل پیروزی ذوب آهن بود.

اتفاق تلخ و باخت برای هواداران استقلال هضم نشدنی است و شفر آلمانی خودش توقع هواداران را تا این حد بالا برده است، صعود از گروه مرگ نباید با خودکشی همراه شود.