بازگشت دوباره بازیکن ایرانی - آمریکایی به لیست کی روش

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در فهرست ۳۵ نفره اش برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نام مدافعی از لیگ آمریکا به نام استیون بیت آشور را قرار داده است که پس از چهار سال باردیگر به تیم ملی دعوت می شود تا بازهم شانس حضورش در بزرگ ترین آوردگاه جهان فوتبال زنده شود.

این بازیکن ۲ رگه ایرانی- آمریکایی نخستین بار پیش از بازی با تایلند در مقدماتی جام ملتهای ۲۰۱۵ آسیا به تیم ملی ایران دعوت شد و تا جام جهانی ۲۰۱۴ در ۶ بازی برای این تیم به میدان رفت.

بیت آشور با وجود درخشش در ترکیب تیم های ونکوور وایت کپس، تورنتو اف سی و لس آنجلس اف سی در طول چهار سال اخیر حتی یک بار هم به تیم ملی ایران دعوت نشد اما نام او در یکی از مهم ترین فهرست های سال های اخیر کارلوس کی روش دیده می شود و حال این دفاع راست امیدوار است مانند وریا غفوری و رامین رضائیان بتواند با حضور در آخرین اردوهای تیم ملی پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ بار دیگر توانایی هایش را به سرمربی تیم ملی ایران اثبات کند.

بیت آشور پس از جام جهانی برای ونکوور، تورنتو و لس آنجلس اف سی ۱۰۸ بازی انجام داده است و در کنار ارسال ۱۲ پاس گل یک گل هم به ثمر رسانده است.

یک قهرمانی لیگ کانادا با ونکوور و ۲قهرمانی با تورنتو، یک قهرمانی جام حذفی آمریکا با تورنتو، ۲ بار صعود به مرحله پلی آف MLS در کنفرانس شرق و یک قهرمانی جام ساپورترس شیلد آمریکا با تورنتو از افتخارهای استیون در طول سال هایی است که از پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران محروم بوده است.

ژوائو موتینهو پرتغالی و کارلوس ولا مکزیکی از مشهورترین بازیکنانی هستند که در حال حاضر هم تیمی بیت آشور در اف سی لس آنجلس محسوب می شوند.

این تیم اکنون با ۱۹ امتیاز در رتبه دوم جدول کنفرانس غرب لیگ MLS قرار دارد.