حاج رضایی: بعید است الجزیره جان سالم به در ببرد

امیر حاج رضایی درباره ارزیابی اش از آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: هرچند این تیم ها در دور رفت مغلوب حریفانشان شدند اما امید همیشه وجود دارد و این تیم ها می توانند به صعود امید زیادی داشته باشند.

پرسپولیس در ماه های اخیر افت محسوسی داشته است

او ادامه داد: پس از شکست پرسپولیس در دربی کمتر شاهد بودیم این تیم روند خوبی داشته باشد. پیش از آخرین بازی این تیم برابر سپیدرود، شاگردان برانکو در لیگ برتر ۳ شکست، یک تساوی و یک برد کسب کردند. این تیم افت محسوسی دارد. از طرفی الجزیره، تیم نامداری نیست و در رتبه هفتم جدول ۱۲ تیمی لیگ امارات ایستاد.

نباید غیبت سید جلال را بهانه قرار داد

حاج رضایی با اشاره به دلایل شکست پرسپولیس در بازی رفت مقابل الجزیره گفت: در آن بازی پرسپولیس اشتباهات فردی و تیمی زیادی داشت. دروازه بان و مدافعان این تیم روز بدی داشتند. بهانه ای مانند اینکه بازیکن توانمندی به نام سید جلال حسینی در ترکیب نبوده است در فوتبال حرفه ای امروز جایی ندارد. بهترین تیم های دنیا هم زمان هایی بهترین بازیکنانشان را در اختیار ندارند اما آن تیم بازی خودش را ارائه می دهد. یوونتوس در فینال جام حذفی ایتالیا برابر میلان ستارگانی چون کیه لینی، مارکیزیو و هیگواین را در ترکیب نداشت اما با اقتدار حریف را شکست داد و به قهرمانی رسید. غیبت بازیکنان کلیدی در یک بازی جزئی از طبیعت فوتبال است و یک تیم در چنین زمان هایی باید برنامه داشته باشد.

بعید است الجزیره از تهران جان سالم به در ببرد

کارشناس فوتبال ایران افزود: به هر حال امیدواریم با توجه به توانایی های برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیس به روند خوبش بازگردد. قهرمانی این تیم در لیگ برتر در همان نیم فصل اول رقم خورد. حریف اماراتی برای صعود در تهران شانس کمی دارد و بسیار بعید است که بتواند از بازی در ورزشگاه آزادی جان سالم به در ببرد. به همین دلیل شانس پرسپولیس را بیشتر از الجزیره می دانم.

تنها علیرضا بیرانوند در بین دروازه بان های ایرانی با سطح اول فوتبال جهان فاصله ندارد و تمام آنها چنین شرایطی دارند

حاج رضایی درمورد نگرانی هواداران از وضعیت دروازه تیم ملی در جام جهانی با توجه به نوسان ها و اشتباهات علیرضا بیرانوند در بازی های پرسپولیس بیان کرد: تیم ملی ایران پس از احمدرضا عابدزاده هیچ وقت دروازه بان استانداردی نداشته است. در این میان سطح برخی دروازه بان های ملی پوش متوسط رو به بالا بوده است و آنها فاصله زیادی با فوتبال روز جهان دارند. این ضعف به دلایل مختلفی مانند سطح آموزش، هوش دروازه بان ها و نوع تمرینات آن ها بازمی گردد. تنها علیرضا بیرانوند چنین ضعفی ندارد بلکه به صورت کلی تمام دروازه بان های ما در استانداردهای جهانی نمی گنجند و این امر نگران کننده است.

او درباره دلیل غیبت محسن مسلمان در ترکیب پرسپولیس گفت: بهتر است رسانه ها وقت خود را با این موضوع نگیرند.

بازی مقابل تیم های قلعه نویی برای هر حریفی خطرناک است

حاج رضایی درباره دیدار برگشت استقلال و ذوب آهن بیان کرد: اعتقاد دارم شانس صعود ۲ تیم در تهران برابر است چراکه استقلال و ذوب آهن نسبت به هم برتری خاصی ندارند‌. ذوب آهن نیم فصل دوم برترین تیم ایران بود که از مربی قابلی بهره می برد. امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی ایران و زیرک است. او مدیریت خوبی روی تیمش دارد و بازی مقابل تیم های قلعه نویی برای هر تیمی بسیار خطرناک است.

 غیبت شجاعیان و ابراهیمی تاثیری روی بازی استقلال مقابل ذوب آهن ندارد

او درباره تاثیر غیبت بازیکنان آسیب دیده استقلال در بازی با ذوب آهن گفت: فوتبال دوی ۱۰۰ متر نیست بلکه یک ورزش ماراتن و استقامتی است که برخوردهای زیادی در آن وجود دارد. این آسیب دیدگی ها برای مربیان حرفه ای مانند وینفرد شفر طبیعی است. هرچند غیبت بازیکنان کلیدی در ترکیب یک تیم تاثیرگذار است اما مربی ای چون وینفرد شفر همیشه خود را برای هر حادثه ای آماده می کند. فکر نمی کنم غیبت شجاعیان و ابراهیمی در اردوی استقلال نگرانی به وجود بیاورد چراکه نگاه شفر حرفه ای است.

فوتبالی که تیم ملی اش به عنوان برترین تیم آسیا به جام جهانی رفته است نباید برای شکست هایش دلایل غیرفنی بیاورد

حاج رضایی افزود: متاسفانه عادت بدی در فوتبال ایران وجود دارد و زمانیکه یک تیم مانند پرسپولیس مغلوب می شود اشاره ای به اشتباهات سریالی مدافعان و دروازه بان، اشتباهات تاکتیکی سرمربی، پرسینگ نکردن بازیکنان و سایر موارد فنی نمی کنیم و با اعلام اینکه سید جلال حسینی در ترکیب نبود، خودمان را را راحت می کنیم. در جهان چنین چیزی وجود ندارد. تیم ملی ایران به عنوان بهترین تیم آسیا راهی جام جهانی شده است. تا چه زمانی می خواهیم برای شکست ها تا چه زمانی می خواهیم برای شکست هایمان بهانه های غیر فنی بیاوریم؟

فرهنگ فوتبال ایران باید همپای مسائل فنی پیش برود

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اقدام زشت تماشاگران در بازی رفت ۲ تیم و پرتاب نارنجک به زمین اظهار داشت: نمی دانم چرا از برخوردهای AFC و فیفا با فوتبال ایران درس نمی گیریم و باز هم در میدان های بین المللی چنین حرکاتی انجام می دهیم. پرتاب نارنجک به زمین محرومیت ذوب آهن را به دنبال دارد. کور شدن چشم هوادار استقلال در بازی با خونه به خونه، نابینا شدن سرباز احمدی در دیدار سپاهان و پرسپولیس و اتفاق هایی مشابه نشان می دهد باید فرهنگ فوتبال ایران تغییر یابد و همپای مسائل فوتبالی پیش برود.

ورزشگاه های ایران با پرتاب نارنجک خطرناک جلوه داده می شوند

او ادامه داد: با این اقدام ها ورزشگاه های ایران به ویژه آزادی خطرناک جلوه داده می شود. رسانه های خارجی پرتاب نارنجک را دست آویز قرار داده و می گویند ورزشگاه های ایران نا امن است. باید منتظر عواقب این اتفاق بد باشیم.

تمریناتی که با چهار بازیکن لیگ برتری برگزارشود،  اردوی تیم ملی نیست

حاج رضایی درباره آغاز اردوی تیم ملی با حضور تنها چهار بازیکن لیگ برتری گفت: لزومی ندارد اسم تمریناتی که با چهار بازیکن برگزار می شود اردو بگذاریم‌. در شرایطی که لژیونرها و بازیکنان تیم های آسیایی در تمرینات شرکت نمی کنند کادرفنی تیم ملی چه کاری می تواند انجام دهد؟

برنامه ریزیAFC آفت پیش روی تیم ملی است

او ادامه داد: تیم ملی ایران زمان را از دست داد و در این میان بخشی از تقصیرات بر گردن AFC است که پیشنهاد کادرفنی تیم ملی برای برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پس از جام جهانی را رد کرد. برنامه ریزی غلط AFC آفتی است که پیش روی تیم ملی ایران قرار گرفته است و در این وضعیت کی روش حق دارد عصبانی باشد.

نباید نسبت به تیم ملی بذر نا امیدی بکاریم

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه با توجه به آمادگی بازیکنان لژیونر آیا امیدی به درخشش تیم ملی در جام جهانی وجود دارد یا خیر، گفت: تیم ملی ایران نباید ناامید باشد بلکه باید با واقعیت مواجه شود. نباید بذرناامیدی بکاریم و از طرفی نباید امید واهی دهیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: جام جهانی جنگی است که باید مسلح در آن شرکت کنیم. با چوب و چماق نمی توان با تیم هایی که سلاح پیشرفته در اختیار دارند جنگید. امیدوارم روزی سلاح فوتبال ایران هم پیشرفته شود.