قلعه نویی پای دو بازیکن را به کمیته اخلاق باز کرد

 امیر قلعه نویی قبل از دیدار با استقلال روزهای پر مصاحبه‌ای را گذراند و عموما نیز گفتگوهای وی با برنامه های زنده رادیو بود. سرمربی (به احتمال زیاد سابق) ذوب آهن مباحث جنجالی زیادی را در این مصاحبه‌ها مطرح کرد و لابلای آن به پرونده‌ای نسبتا قدیمی در کمیته اخلاق اشاره کرد که باوجود حضور شاهدانی کمیته اخلاق هنوز به آن رسیدگی نکرده است. قلعه نویی می‌گوید: «این پرونده اظهر من الشمس است و عدم رسیدگی به آن در این همه مدت عجیب است». 

پیگیری‌هانشان می‌دهد اشاره قلعه نویی به فصل ۹۳-۹۲ است. وقتی استقلال با هدایت قلعه نویی تا هفته‌های پایانی صدرنشین لیگ برتر است و بهترین موقعیت را دارد تا از عنوان قهرمانی‌اش در فصل قبل دفاع کند. اما نتایج این تیم در هفته‌های آخر به طرز مشکوکی از دست می رود و آبی پوشان امتیازات زیادی را در هفته‌های آخر از دست می‌دهند تا نه تنها قهرمان نشوند، بلکه از گرفتن سهمیه آسیایی هم عاجز بمانند و جایگاهی بهتر از رده پنجم پیدا نکنند.

در آن زمان یکی دو بازیکن استقلال به کادر فنی مراجعه کرده و پرده از ائتلاف یکی دو بازیکن بازیکن بر علیه تیم و قلعه نویی بر می‌دارند و مدعی می‌شوند که از آنها هم برای حضور در این ائتلاف دعوت می‌کنند که این بازیکنان نه تنها حضور در این ائتلاف را قبول نمی‌کنند بلکه کادر فنی را هم در جریان قرار می‌دهند.

این پرونده در کمیته اخلاق مطرح شده و به زعم سرمربی سابق استقلال باید به تخلف افرادی که آن زمان به تیم خیانت کرده و مانع از نتیجه گیری و قهرمانی شده‌اند رسیدگی شود. به این ترتیب هیچ بعید نیست پای یکی دو استقلالی برای ادای توضیحات و روشن شدن وضعیت به زودی به کمیته اخلاق باز شود.