کرانچار در مسیر کی روش

یکی از ماندگارترین دستاوردهای کی روش در فوتبال ایران دعوت و حضور بازیکنان دورگه و یا مهاجری بود که در فوتبال اروپا حضور داشتند و تبدیل به چهره های ثابت تیم کی روش شدند.


بازیکنانی نظیر اشکان دژاگه، سامان قدوس و رضا قوچان نژاد تجربه های موفق این اقدام سرمربی تیم ملی بودند و البته در این مسیر چهره هایی نظیر دنیال داور، امید نظری و چند چهره دیگر نیز به تهران سفر کردند و در فهرست تیم کی روش قرار گرفتند اما اکنون در تیم ملی حضور ندارند.


زلاتکو کرانچار و حمید استیلی در تیم ملی ایران حالا به دنبال تکرار این مسیر هستند و تلاش می کنند تا چهره هایی از این دست را برای تیم ملی جذب کنند. کرانچار امیدوار است با استفاده از روشی که کی روش را به موفقیت رساند، بازیکنانی را برای تیم ملی جذب کند که تا سال ها بتوانند با توجه به فراگیری فوتبال در محیط آکادمیک اروپا، در تیم ملی موثر باشند.
بعد از پایان تمرینات دور اول تیم ملی امید، هدف اصلی کادرفنی سفر و بررسی بازیکنانی است که منعی برای حضور در ایران ندارند و البته متقاعد کردن آنها نیز کار سختی خواهد بود.
بازیکنانی که سن پایینی دارند به دنبال رویاهای بزرگ خود هستند و راضی کردن آنها برای سفر به تهران و بر تن کردن پیراهن تیم ملی ایران کار بسیار دشواری خواهد بود. به ویژه آنکه تیم ملی امید ایران نزدیک به 5 دهه است که طعم حضور در مسابقات المپیک را نچشیده و با توجه به شرایطی که دارد، جلب رضایت جوانان دو رگه و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور، کار بسیار دشواری است که استیلی و کرانچار تصمیم دارند در فرصت پیش رو در آن گام بگذارند.