تیم ملی ایران قوی تر از سال 1998 است

سایت هندی «فوتبال پردایز» ، با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1998 فرانسه و پیروزی تاریخی اش برابرایالات متحده امریکا مدعی شد تابستان امسال ایران قوی تر و امیدوار کننده تر از هر زمان دیگری خواهد بود و بدون شک بزرگترین امید آسیا در جام جهانی 2018 روسیه است.

در گزارش این سایت هندی آمده است: بیست سال از آن روز در لیون گذشته است. ایران دومین حضور پیاپی خود در مسابقات جام جهانی را در روسیه تجربه خواهد کرد. تیم ملی با پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شده و برای اولین حضور در مرحله حذفی با نبردی سخت مواجه است.

ایران و پرتغال در جام جهانی 2006 آلمان با یکدیگر بازی کردند، زمانی که پنالتی کریستیانو رونالدو منجر به پیروزی 2-0 پرتغال در فرانکفورت شد. ایرانی ها با مربیگری کارلوس کی روش، هموطن رونالدو، بار دیگر در انتظار دیدار با دشمنان قدیمی خود هستند.

این رسانه هندی در ادامه به بخش هایی از گفته های کی روش اشاره کرده است،جایی که سرمربی پرتغالی گفت: "برای ما مهم است که اطلاعات دقیقی در مورد جنبه های فنی جام جهانی و نحوه گشایش آن داشته باشیم."

"ایران پیشرفت زیادی کرده است. با تجربه ای که از جام جهانی 2014 برزیل داریم و با چندین بازیکنی که از آن زمان به بعد به اروپا نقل مکان کرده اند ، ما به تیمی مستحکم تر و رقابتی تر تبدیل شده ایم. بازی در لیگ های آسیایی مشابه بازی کردن در عرصه بین المللی نیست. ما به تیمی بهتر تبدیل شده ایم. ما بهترین تیم آسیایی در رتبه بندی فیفا هستیم، در انتخابی جام جهانی ما حتی یک بازی را واگذار نکردیم و تنها دو گل خوردیم. به همین دلیل است که ما با رویایی بسیار روشن به روسیه می رویم. "

« فوتبال پردایز » می افزاید و آن رویا راهیابی به مرحله حذفی رقابت است. فوتبال ایران از سال 1998 تا به حال پیشرفت سریعی داشته است.با توجه به این که ایران هیچ مسابقه ای را در مسابقات انتخابی نباخته، بدون شک بزرگترین امید آسیا در جام جهانی است.

در مقایسه با تیم ملی 1998، بیشتر بازیکنان تیم فعلی ایران در لیگ های فوتبال اروپا فوتبال بازی می کنند. سه بازیکن این تیم، میلاد محمدی مدافع ، سعید عزت اللهی هافبک، و سردار آزمون مهاجم، در روسیه بازی می کنند. وقتی از کی روش پرسیده شد این که برخی از بازیکنان تجربه بازی در شرایط روسیه را دارند، چقدر اهمیت دارد؟ کی روش گفت: "این امر بسیار مهم است، شکی در آن نیست. این همه بخشی از روند پیشرفت برای بازیکنان ایرانی است. در سال 2011، ما تنها یک بازیکن در اسپانیا داشتیم، اما در حال حاضر نزدیک به 60 درصد از بازیکنان ما در اروپا بازی می کنند، که اتفاقا سه نفر از آنها در لیگ روسیه حضور دارند.

"این برای تیم بسیار مهم خواهد بود زیرا شناخت ما را شکل خواهد داد و ما را به روس ها نزدیک تر خواهد کرد. این موضوع تمام راه های مختلفی را که فوتبال ایران طی هشت سال گذشته در آن پیشرفت کرده است، به شما نشان می دهد. "

این بی تدبیری است که ما از این بازیکنان توقع چیز زیادی داشته باشیم، اما اگر ما فوتبال ایران را بخاطر کنار گذاشتن محافظه کاری و رو آوردن به مدرنیته در دهه گذشته تحسین نکنیم،نشانه جهالت و نادانی ما خواهد بود.