استقلال و پرسپولیس در لیست تحریم!

بعد از اینکه تیم ذوب‌آهن اعلام کرد به هیچ یک از تیم‌های ایرانی بازیکن نخواهد فروخت! تیم سایپا هم اعلام کرد مهدی ترابی را به تیم‌های استقلال و پرسپولیس نخواهد داد.

تیم‌ها به گونه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس حرف می‌زنند که گویی این دو تیم در لیست تحریم قرار دارند! البته تیم پرسپولیس براساس رأی صادره از سوی فیفا فعلاً حق جذب بازیکن ندارد مگر اینکه این رأی از سوی دادگاه تجدید نظر ورزش نقض شود.

پرسپولیس یکی، دو بازیکن تیم ذوب‌آهن را در تیررس قرار داده. از جمله مرتضی تبریزی مهاجم بلندقامت این تیم که برانکو روی جذب او اصرار ویژه‌ای دارد. مهدی ترابی هم پیش از این در لیست خرید تیم پرسپولیس قرار گرفته بود که باشگاه سایپا در پاسخ به همتای تهرانی خود اعلام کرد مهدی ترابی فروختنی نیست مگر اینکه مورد توجه یکی از تیم‌های خارجی قرار بگیرد.

رویه‌ای که تیم‌های شاخص برای فروش بازیکن خود به تیم‌های استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته‌اند رویه منطقی به نظر نمی‌رسد. تبادل بازیکن بین تیم‌های کوچک و بزرگ در فوتبال حرفه‌ای کاملاً طبیعی است و اگر مانعی بر سر راه قرار بگیرد فوتبال باشگاهی و در نهایت فوتبال ملی آسیب می‌بیند چون بازیکن دوست دارد به تیم‌های بزرگ‌تر و پرتماشاگر‌تر برود. البته که حضور مهدی ترابی و یا مرتضی تبریزی در تیم‌های خارجی حق طبیعی آنها و باشگاه‌هایشان است اما در صورتی که نتوانستند به تیم‌های خارجی بروند جلوگیری از حضورشان در تیم استقلال یا پرسپولیس یک تصمیم غیرمنطقی است.

این نکته را هم باید مد نظر قرار داد و آن اینکه نمی‌توان بازیکنی را به زور در تیمی نگه داشت.