ترس مدرس رسمی فیفا از وضعیت شاگردان کی روش در روسیه

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین حضورش در تهران پیش از جام جهانی به مصاف تیم ملی جوان شده ازبکستان رفت و در دیداری نه چندان قابل توجه به یک پیروزی خفیف یک بر صفر دست یافت.

مسعود اقبالی مدرس رسمی فیفا در خصوص این بازی اظهار داشت: ابتدا از تیم مقابل بگویم. ازبک‌ها نشان دادند که سرمایه گذاری خوبی برای جام جهانی آینده کرده‌اند. آنها تیم جوانان شان که قهرمان آسیا شدند را در قالب تیم امید آماده حضور در تورنمنت های مهم می کنند. این بازی بیشتر برای ازبکستان یک بازی تدارکاتی مفید بود تا برای تیم ملی ما.

وی افزود: بازی پراکنده و بی برنامه‌ای را از تیم ملی دیدیم و متاسفانه باید بگویم این بازی بیشتر از آن که مایه امیدواری باشد، مایه ناامیدی ما شد و ترسم از این است که در روسیه حتی با دفاع اتوبوسی هم نتوانیم بازنده خوبی باشیم.

اقبالی بیان داشت: کی‌روش بازی را با تیمی شروع کرد که به نظر من خیلی از آنها در روسیه حضور نخواهند داشت. تیم امید ازبکستان به مراتب بهتر از تیم ملی ایران بازی کرد. خود کی روش این روزها عصبی است و افکارش از هم گسیخته می‌باشد و به نظر می‌رسد که اثرات این تفکرات پریشان و عدم تمرکز لازم در تیم ملی نمود خواهد شد.

مدرس فیفا تصریح کرد: کی‌روش در برزیل بازیکنانی داشت که می‌توانست با آنها دفاع اتوبوسی کرده و با چشم دوختن به ضد حملات نتایج خوبی بگیرد. اما ما در روسیه ابزار دفاع اتوبوسی را هم نداریم. اگر در برزیل دو هافبک دفاعی خوب و بین المللی مثل آندو و نکونام داشتیم، هافبک دفاعی‌های الان تیم ملی هرگز در حد این دو نفر نیستند و در خط دفاعی هم بازیکنانی نداریم که توان این کار را داشته باشند. هرچقدر در خطوط جلو لژیونرهای با کیفیتی داریم، هرچقدر رو به عقب زمین می آییم تیم دچار نقطه ضعف می شود.

وی گفت: تنها راهی که می ماند این است که مهندسی معکوس کرده و دفاع را از زمین حریف با مهاجمان خوب مان انجام دهیم تا تیم های حریف نتوانند بازی را به نقطه ضعف ما که خط دفاعی است بیاورند. به هرحال در گروهی که مراکش و اسپانیا و پرتغال هستند طبیعی است که اگر نگویم هیچ شانسی برای صعود نداریم، اما باید گفت شانس مان خیلی ضعیف است. ما تنها باید تلاش کنیم تا آبرومندانه بازی کنیم و اگر حذف می شویم آبرومندانه حذف شویم.