مانع اصلی پرسپولیسی نشدن بازیکن ملی پوش

با این حال ترابی هنوز یک فصل دیگر با سایپا قرارداد دارد و نمی‌تواند از این تیم جدا شود و به پرسپولیس یا هر تیم دیگری برود. بنابراین پرسپولیسی‌ها اگر خواهان جذب این بازیکن هستند (که هستند) باید برای گرفتن رضایتنامه از باشگاه سایپا اقدام کنند. این در حالی است که باشگاه سایپا برای صدور رضایتنامه مهدی ترابی یا هر بازیکن دیگری پروسه خاصی دارد.

اول آن که سرمربی (بخوانید علی دایی) باید موافق جدایی مهدی ترابی باشد و در ادامه رضا درویش مدیرعامل یا سایر مسئولان باشگاه برای فروش ترابی اقدام خواهند کرد. تا جایی که ما خبردار شدیم علی دایی مخالف جدایی بازیکنان تیمش از جمله مهدی ترابی ستاره سایپاست. سایپا سهیمه لیگ قهرمانان آسیا گرفته و دایی می‌خواهد با تمام قدرت در این رقابت‌ها حضور داشته باشد اما این وسط یک استثنا وجود دارد.

مهدی ترابی تنها در صورتی می‌تواند از سایپا جدا شود که پیشنهاد اروپایی داشته باشد. شهریار بارها به بازیکنان جوان تیمش گفته اگر پیشنهاد اروپایی داشته باشند می‌توانند بروند. بنابراین بعید است دایی مخالف لژیونر شدن مهدی ترابی باشد و چنین اجازه‌ای به او خواهد داد. ترابی هم امیدوار است با درخشش در جام جهانی 2018 روسیه بتواند توجه تیم‌های اروپایی را به خود جلب کند.