آخرین وضعیت پرونده محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس / همه در انتظار 10 خرداد

رای دادگاه CAS بابت پرونده محرومیت نقل و انتقالاتی تیم پرسپولیس 10 خرداد صادر می شود بر همین اساس عبدالصمد ابراهیمی وکیل حقوقی فوتبال درباره این پرونده توضیحاتی ارائه کرده است:

" درحالی که همه هواداران عاشق پرسپولیس بی صبرانه منتظر پاسخ دادگاه CAS هستند این دادگاه (دیوان داوری) به علت رعایت نکردن مقررات دادرسی از سوی وکیل خارجی پرسپولیس ، پرونده را نه از باب رسیدگی و منطبق با اصول دادرسی که در قالب به اصطلاح کدخدامنشی به فیفا فرستاده است.

وکیل خارجی پرسپولیس در اشتباهی عجیب فقط باشگاه ریزه اسپور را طرف دعوی قرار داده است  در حالی که باید فیفا نیز مخاطب این دعوی واقع می شد تا CAS بتواند رای فیفا را بررسی و احتمالا نقض کند.

  رعایت نکردن این امر حیاتی باعث شده تا CAS به طور عملی نتواند رسیدگی قانونی را انجام دهد و پرونده از شکل اصلی خود خارج شده است. تنها به علت  اینکه پرسپولیس در این پرونده هزینه داوری پرداخت کرده CAS برای از بین نرفتن این هزینه یک شانس برای پرسپولیس قائل شده است. آنها اعلام کردند چون فیفا دفاعی انجام نداده و اصلا طرف دعوی نیست پس نمی توان رای را بررسی کرد اما پرونده را به فیفا عودت داده اند تا اگر با توجه به توافق ریزه اسپور و باشگاه ایرانی، فیفا راضی به رفع محرومیت بود نظر خود را اعلام کند و CAS بتواند بر اساس نظر مثبت فیفا به نفع پرسپولیس رای دهد.

اکنون همه چیز دست فیفاست. آیا آنها راضی به وتوی رای خودشان خواهند شد؟ امیدواریم این اتفاق رخ دهد و خبرهای خوشی از سوئیس برسد."