اسپانیا؛ با چه نوع مهاجمی مقابل ایران؟

حالا که خولن لوپتگی تیم ملی ۲۳ نفره خودش را برای جام جهانی ۲۰۱۸ معرفی کرده، بحث اصلی این است که چگونه می تواند بهترین نتیجه را از این تیم گرفت؟

مسئله مشخص نگرانی مربی در مورد تعداد زیاد بازیکنان با کیفیت در لیست است. لوپتگی مشخصا در خط حمله دستش کاملا باز است و میتواند در طول بازی نیز تغییراتی را در صورت لزوم اعمال کند.

در طول مرحله مقدماتی، ۹ بازیکن تیم ملی اسپانیا همواره در ترکیب حضور داشتند و به نظر می‌رسد در جام جهانی نیز فیکس خواهند بود. آن ها در تیم های باشگاهی شان فصل فوق العاده ای را سپری کردند و اکنون آماده جام جهانی هستند. البته از بین‌شان سرنوشت کارواخال هنوز مشخص نیست.

داوید دخیا، دنی کارواخال، سرخیو راموس، جرارد پیکه، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، کوکه و داوید سیلوا لیست بازیکنان اصلی ماتادورها را تشکیل داده اند و میتوان ایسکو را هم در این فهرست قرار داد. 

هافبک رئال مادرید در بازی برگشت برابر ایتالیا عالی عمل کرد و در آخرین مسابقه مقابل آرژانتین با هت تریک، نگاه ها را مجذوب خود کرد.

حال اگر ایسکو را هم در ترکیب اصلی فرض کنیم، تنها نقطه ابهام تیم لوپتگی مهاجم نوک خواهد بود و اینجا او باید تصمیم بگیرد که از چه نوع مهاجمی بهره ببرد. مهاجم سایه همچون ۲۰۱۰، یک استریکر تمام عیار همچون ۲۰۱۴ یا هر سیستم دیگری.

گزینه اصلی دیگوکاستا است. او پس از ترک لندن در اتلتیکو مادرید جای خود را پیدا کرد و نشان داد همچنان میتواند چهره موثری باشد. او امیدوار است با درخشش در روسیه، خاطرات بد برزیل را از اذهان پاک کند. اما یک اشتباه از سوی کاستا، آسنسیو را به ترکیب خواهد رساند. همچنین تیاگو آلکانترا همواره در تیم ملی عملکرد خوبی داشته و کوکه نیز به عنوان بازیکن تعویضی قابل اعتماد است.