لغو دیدار دوستانه با کوزوو، به ایران ضربه زد

در پی لغو دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان با کوزوو خبرگزاری رویترز با اشاره به لغو این بازی و بازی برابر یونان نوشت: لغو دومین مسابقه ی دوستانه ایران پیش از مسابقات ماه آینده روسیه به برنامه آماده سازی تیم ملی آسیب جدی وارد کرد.

این گزارش می افزاید، ایرانی ها امیدوار بودند روز شنبه در استانبول با کوزوو بازی کنند، مسابقه ای که پس از لغو دیدار دوستانه برنامه ریزی شده برابر یونان، به سرعت تدارک دیده شده بود.

فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه ای اعلام کرد: " خواسته جدید و دقیقه آخر از سوی فدراسیون فوتبال کوزوو مطرح شد که انجام این دیدار را به طور کلی غیرممکن کرد."

علاوه بر این به دنبال لغو دیدار دوستانه ایران و یونان، این فدراسیون ایران طی بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد از فدراسیون فوتبال یونان را به فیفا بخاطر لغو این بازی شکایت کند.

در این بیانیه آمده است: فدراسیون فوتبال ایران با گزارش موضوع به فیفا پیش خواهد رفت و تمامی اقدامات قانونی برای جبران خسارت‌های ایجاد شده در زمینه ورزشی و مالی را انجام خواهد داد.

 تا زمان اقدام فیفا نسبت به این گزارش، فدراسیون فوتبال ایران اعلام می‌کند که روابطش را با فدراسیون فوتبال یونان به حالت تعلیق در می آورد.

نشریه اکیپ فرانسه نیز با انتشار خبر لغو بازی ایران و کوزوو نوشت: ایران پس از آن که بازی تدارکاتی با یونان را لغو شده دید، بازی برابر کوزوو را برای روز شنبه برنامه ریزی کرد. این بازی برای استنانبول برنامه ریزی شده بود اما کوزوو سرانجام آن را نپذیرفت.

بنابراین، ایران قبل از ورود به مسابقات جام جهانی، فقط یک بازی تدارکاتی خواهد داشت که آن هم روز 8 ژوئن در مسکو مقابل لیتوانی خواهد بود.

ایران، 15 ژوئن در بازی اول مسابقات گروه B برابر مراکش به میدان خواهد رفت.