یک پرسپولیسی در تیم منتخب بازیکنان آسیایی جام جهانی

در آستانه آغاز رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، سایت فاکس اسپورت آسیا به معرفی اعضای تیم منتخب آسیا در تاریخ بازی های جام جهانی پرداخت و از مهدی مهدوی کیا هافبک سابق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس به عنوان یکی از بازیکنان منتخب نام برد.

در مقدمه ی این گزارش می خوانیم: از آغاز رقابت های جام جهانی در سال 1930، 12 عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، در بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان به رقابت پرداخته اند.

سال 1938 ،اندونزی - که آن زمان به عنوان هند شرقی هلند شناخته می شد - اولین تیم آسیایی بود که در جام جهانی شرکت کرد، کره شمالی حضور به یاد ماندنی در سال 1966 داشت، در حالی که عنوان چهارمی کره جنوبی در سال 2002 همچنان بهترین عملکرد یک تیم آسیایی است.

در طول راه، بسیاری از بازیکنان قاره آسیا از جام جهانی به عنوان بستری برای ثبت نام خود در تاریخ فوتبال استفاده کردند.

در ادامه این گزارش به معرفی 11 بازیکن منتخب آسیا پرداخته شده است.

این گزارش درباره مهدوی کیا می نویسد: فوتبال ایران هیچ مشکلی در تولید بازیکنان افسانه ای نداشته است، علی دایی، جواد نکونام، علی کریمی و آندرانیک تیموریان تنها چند نمونه از ستاره های آنها در چند سال گذشته است.

با این حال، ، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان در بزرگترین میدان فوتبال جهان مهدی مهدوی کیا بود، زمانی که وی به عنوان یک 20 ساله در جام جهانی 1998 فرانسه بازی کرد.

نمایش های درخشان او  باعث شد به فوتبال آلمان راه پیدا کند و  با 110 بازی ملی پنجمین باسابقه ی تاریخ تیم ملی  تبدیل شود.

در تیم منتخب مدنظر فاکس اسپورت،علاوه بر مهدوی کیا، 4 بازیکن از کره جنوبی،سه بازیکن از ژاپن،دو بازیکن از استرالیا و یک بازیکن از عربستان حضور دارند.

اسامی 11 بازیکن منتخب عبارتند از :

دروازه بان: لی وون جائه از کره جنوبی

مدافعان: هونگ میونگ بو از کره جنوبی،لوکاس نیل از استرالیا، سونیاسو میاموتو از ژاپن

هافبک ها: مهدی مهدوی کیا از ایران، یوسانگ چول از کره جنوبی،هیده توشی ناکاتا از ژاپن،پارک جی سونگ از کره جنوبی

مهاجمان: کی سوکه هوندا از ژاپن،سامی الجابر از عربستان و تیم کیهیل از استرالیا