لحظات نفس گیر برای ستاره های سرخابی/ماندن یا خط خوردن،مسئله اینست

جام جهانی 2018 درحالی از 24 خرداد با دیدار تیم های روسیه و عربستان آغاز می شود که تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش در گروه B بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال با تیم های مراکش، اسپانیا و پرتغال همگروه است و باید در نخستین دیدار با شاگردان رنار دیدار کند.

کی روش و کادرفنی تیم ملی پس از بازی با ازبکستان، اسامی 24 بازیکن منتخب ( لژیونر و بازیکنان لیگ برتر ) برای حضور در روسیه را اعلام کرد و باید امروز ( ۱۴ خرداد ) یک بازیکن‌ از این فهرست کنار رود و دیگر بازیکنان عازم سرزمین تزارها ( لقب روسیه ) شوند.

البته سیدجلال حسینی (پرسپولیس تهران)، وریا غفوری (استقلال تهران)، سیدحسین حسینی (استقلال تهران) و کاوه رضایی (شارلراو بلژیک) در فهرست استند بای تیم ملی قرار دارند و احتمال دارد جزء ۲۳ بازیکن نهایی باشند.

طبق اعلام فیفا ( فدراسیون جهانی فوتبال )، تیم‌های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه باید تا تاریخ 4 ژوئن (14 خرداد) فهرست 23 نفره نهایی‌شان را به فیفا ارائه کنند و بعد از آن تاریخ، تیم‌ها تنها در صورتی که یکی از بازیکنان‌شان مصدوم شوند، در یک بازه زمانی 24 ساعته می‌توانند یک نفر را به فهرست‌ اضافه کنند و تغییر دیگری در کار نخواهد بود.

طبق شنیده ها، علی قلی زاده، مدافع - هافبک تیم‌ملی ایران و باشگاه شارلروا بازیکنی است که از فهرست تیم‌ ملی خط می خورد.

تیم ملی 15 خرداد راهی روسیه می شود و پس از آغاز تمرینات در کمپ لوکوموتیو مسکو ، تا 2 روز پیش از دیدار ایران و مراکش در این کمپ به تمرین می پردازند و یک بازی دوستانه نیز مقابل لیتوانی برگزار خواهند کرد. سپس یوزها راهی سن پترزبورگ خواهند شد و آماده مسابقه با شاگردان رنار می شوند.

بازی ایران و مراکش 15 ژوئن 2018 (25 خردادماه 97) در ورزشگاه سن پترزبورگ برگزار خواهد شد.