سودی که استقلال از لژیونر شدن یک بازیکن می برد

امید نورافکن بازیکن فصل گذشته استقلال با قراردادی 4 ساله (که دو سال آخر آن مشروط است) به شارلوای بلژیک پیوست. بازیکنی که از رده‌های پایه استقلال فوتبالش را شروع کرد و در دو سال اخیر یکی از ستاره‌های تیمش بوده است.

نورافکن بازیکنی است که می‌تواند در پست‌های مختلفی چون هافبک دفاعی، دفاع چپ و هافبک چپ بازی کند. بنابراین، هر مربی با داشتن چنین بازیکنی می‌تواند خیالش راحت باشد. نورافکن بازی‌های خوبی در دو سال اخیر انجام داد و نگاه بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال را به خود جلب کرد. جنگندگی و شجاعت او در بازی‌های بزرگ از جمله دربی او را به پدیده فصل گذشته استقلال تبدیل کرد. او که خیلی دوست داشت فوتبالش را در اروپا دنبال کند، با پیشنهاد شارلوای بلژیک روبرو شد و توانست امسال مسئولان باشگاه استقلال و وینفرد شفر را جبرای جدایی جلب کند.

با پیوستن این بازیکن جوان، این سؤال پیش آمده که باشگاه استقلال بازیکنی که برایش زحمت کشیده، به راحتی از دست داده یا چیزی نصیبش شده است. قرارداد نورافکن با استقلال دو ساله بسته شده بود که یک بند آن اختصاص به پیشنهادات خارجی بود که نورافکن با دادن 50 هزار دلار می‌تواند جدا شود. علاوه بر این، باشگاه استقلال می‌تواند از شارلوای بلژیک حق رشد بگیرد.