بیشتر و قوی‌تر از ایران حمایت خواهیم کرد

ششمین کنفرانس ورزشی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی طی روزهای 14 الی 16 خرداد در شهر مانیل کشور فیلیپین با حضور نمایندگان بیش از 90 کشور جهان از جمله محمود صیدانلو رئیس فدراسیون کشورمان برگزار شد.

در روز نخست این اجلاس، ژان تاد رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در حضور نمایندگان کشورهای مختلف و اعضای کمیسیون‌های FIA با تأکید بر اهمیت برگزاری این اجلاس که برای اولین بار در قاره آسیا برگزار می‌شد، ابراز امیدواری کرد تا ورزش‌های موتوری در قاره کهن همپای سایر نقاط جهان با استقبال مواجه شود. جان تاد از تلاش برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به این رشته خبر داد و اولویت برنامه‌های فدراسیون جهانی را تمرکز روی افزایش مهارت رانندگی بین جوانان و افزایش ایمنی خودرو و ماشین دانست.

در دومین روز از کنفرانس ورزشی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشورما با ژان تاد رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست دو جانبه، ابتدا محمود صیدانلو با ارائه گزارشی مبسوط از فعالیت‌های ورزش‌های موتوری در ایران به تشریح برنامه‌های پیش رو و همچنین موانع مرتبط با قوانین و مقررات جهانی پرداخت و از ضرورت نگاه ویژه فدراسیون جهانی اتومبیلرانی صحبت کرد. وی با اشاره به اهتمام فدراسیون اتومبیلرانی کشورمان و همچنین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از برنامه‌های فدراسیون برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان ایرانی به این رشته خبر داد.

ژان تاد، رئیس فدراسیون جهانی هم در این نشست به بررسی موانع پیش روی فدراسیون کشورمان پرداخت و از نگاه ویژه فدراسیون متبوعش به موضوع ایران برای حل برخی مشکلات مرتبط با کمک هزینه‌های آموزشی اشاره کرد. او در این گفت‌وگو صراحتاً بیان کرد: همیشه نگاه ویژه‌ای به ایران در منطقه خاورمیانه داشته و از این پس با توجه به تلاش‌های جنابعالی و همکاران‌تان و شروع فعالیت‌های بین‌المللی اتومبیلرانی ایران در سال گذشته از جمله اعزام تیم‌های کارتینگ و دریفت به مسابقات جهانی و مسابقات چندجانبه بین‌المللی مانند درگ ارمنستان، بیشتر و قوی‌تر از ایران حمایت خواهیم کرد.

در حاشیه برگزاری کنفرانس ورزشی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، محمود صیدانلو با هانی شعبان مدیر آموزشی منطقه‌ای خاورمیانه و همچنین کیت رابسون مدیر واحد تخصیص کمک‌های مالی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی نیز نشستی را برگزار کرد.