3 ستاره تیم ملی از نظر سرمربی سابق استقلال

پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال که سابقه حضور در تیم ملی را هم دارد در خصوص شرایط تیم ملی و حضور ایران در جام جهانی‌ به سؤالات زیر پاسخ می‌دهد.

* وضعیت تیم ملی ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فکر می‌کنم شرایط بچه‌ها خوب باشد. البته بهتر بود آخرین بازی مقابل لیتوانی پخش می‌شد تا می‌توانستیم بیشتر از تیم ملی اطلاعات در اختیار داشته باشیم، این در حالی است که بازی‌های مراکش و اسپانیا پخش شد. البته الان تیم‌ها از یکدیگر شناخت دارند ولی بهتر بود که ما بازی آخر برابر لیتوانی را می‌دیدیم.

* در مورد گروه ایران چه نظری دارید؟

ما در گروه سختی قرار داریم ولی تیم ما از لحاظ فنی تیم ضعیفی نیست. ما لژیونرهای توانمندی داریم و همه مردم ایران به این تیم دل بسته‌اند. طبیعتاً بزرگترین تیم‌های دنیا هم نقطه ضعف دارند و کادر فنی ایران هم سعی می‌کند نقاط ضعف را به کمترین حد ممکن برساند. من امیدوارم بازی‌های خوبی انجام دهیم و دعای خیر مردم هم پشت ‌سر این تیم است.

* نظر شما در مورد بازی اول برابر مراکش چیست؟

به نظر من می‌توانیم از مراکش امتیاز بگیریم. من چند بازی آنها را دیده‌ام و مراکش تیمی نیست که نتوانیم جلوی آنها امتیاز بگیریم. حتی تونس هم توانست برابر اسپانیا خوب بازی کند و معتقدم که بچه‌های ما نباید در این سه بازی به سادگی تسلیم شوند. ما احتمالاً تاکتیک دفاعی خوبی خواهیم داشت و می‌توانیم از خط حمله آتشین خودمان بیشترین استفاده را ببریم و به حریفان ضربه بزنیم.

* در مورد مصدومیت مهدی طارمی چه نظری دارید؟

فکر کنم این مصدومیت نمی‌تواند جدی باشد. طارمی مهاجم بسیار خوبی است و طبیعتاً جزو ۱۱ مرد ثابت کی‌روش است. تیم ملی با طارمی، آزمون و جهانبخش می‌تواند در خط حمله خطرناک باشد. البته ما باید کمربند خط دفاعی را محکم کنیم تا هافبک‌ها به خوبی به خط دفاعی کمک کنند. من معتقدم در دفاع میانی تا حدودی ضعف داریم.

* این ضعف به خاطر روزبه چشمی است؟

روزبه بازیکن بسیار خوبی است و نظر شخصی من این است که او در پست تخصصی خودش یعنی هافبک دفاعی می‌تواند وظایفش را به بهترین نحو انجام بدهد. البته سرمربی تیم ملی نظر دیگری دارد، به هر حال او با تیمش زندگی می‌کند. ما بازیکنانی مثل پژمان منتظری و پورعلی‌گنجی را هم داریم که می‌توانند به خط دفاعی کمک کنند.

* به نظر شما ستاره احتمالی ایران در جام جهانی‌ کدام بازیکن خواهد بود؟

فکر می‌کنم آزمون و جهانبخش ستاره‌های تیم ملی باشند. در ضمن امید ابراهیمی هم می‌تواند در این جام چهره شود.