بیرانوند: بعد از مسابقه از شدت خوشحالی گریه کردم
 امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی و وحید امیری بهترین‌های ایران در دیدار با مراکش بودند، اما رسانه‌های جهان به یک اسم دیگر اشاره داشتند. به دنبال پیروزی دراماتیک تیم ملی کشورمان، رسانه‌های معتبر جهان عملکرد ملی‌پوشان ایرانی را زیر ذره‌بین بردند که بالاترین نمرات متعلق به علیرضا بیرانوند بود.
سایت «فور فور تو»‌ی انگلیس به گلر ملی‌پوش پرسپولیس نمره ۸٫۵ داده و او را بالاتر از رامین رضاییان (با نمره ۸)، احسان حاج‌صفی (۷٫۵) و علیرضا جهانبخش (۷٫۵) قرار داد. شبکه BBC نیز پس از ارزیابی عملکرد بازیکنان دو تیم در اولین بازی گروه B. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، علیرضا بیرانوند را به عنوان بهترین بازیکن ایران در این دیدار انتخاب کرد. BBC به سنگربان تیم ملی ایران نمره ۶٫۰۴ داده است که بالاترین نمره در میان تمام بازیکنان میدان بود. پس از بیرانوند، در این شبکه تلویزیونی، سامان قدوس با ۵٫۶۹ و سردار آزمون با نمره ۵٫۶۳ نفرات بعدی هستند.
در ترکیب مراکش هم مدافع میانی و کاپیتان این تیم مهدی بن‌عطیه با کسب نمره ۵٫۹۳ به عنوان بهترین بازیکن تیم آفریقایی انتخاب شده است.
اما سیو‌های علیرضا بیرانوند برای همه ما جالب بود. سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس حداقل ۲ گل صددرصد را خرید و باعث شد دروازه تیم ملی بسته بماند.
بیرانوند پس از ثبت دومین کلین‌شیت تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی (اولی را علیرضا حقیقی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برابر نیجریه ثبت کرده بود) روی زمین افتاد و یک دل سیر گریه کرد.
پسر صادق فوتبال ایران شاید به یاد همه سختی‌ها و مرارت‌هایی افتاد که در این سال‌ها کشیده بود تا به این جایگاه برسد. علیرضا بیرانوند خیلی کوتاه و مختصر در مورد اشک‌هایش در پایان بازی با مراکش گفت: «واقعاً باورنکردنی بود. بعد از مسابقه از شدت خوشحالی گریه کردم و نتوانستم خودم را کنترل کنم. خوشحالم که دل مردم شاد شد و جانم را برای ایران می‌دهم.»
امیدواریم علیرضا بیرانوند که رکورددار کلین‌شیت در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی بود، بتواند باز هم در روسیه کلین‌شیت کند، چون لیاقتش را دارد.

۲ کلین‌شیت ایران در جام جهانی با مربی پرتغالی
تیم ملی کشورمان در تاریخ جام‌های جهانی دو بار توانسته است کلین‌شیت کند. بار اول در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و بازی با نیجریه که علیرضا حقیقی دروازه‌بان ایران بود. بار دوم هم جمعه گذشته رقم خورد. علیرضا بیرانوند توانست با عملکردی استثنایی دروازه ایران را بسته نگه دارد. جالب آن که هر دو کلین‌شیت ایران در جام‌های جهانی در شرایطی رقم خورده که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان بوده است.