واکنش رییس فدراسیون والیبال به سین جیم بازیکنان ایران

احمد ضیایی پس از بازدید رییس کمیته ملی المپیک از تمرین‌های تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در این باره گفت: از حضور متولیان ورزش قهرمانی کشور به خاطر بازدید از تمرین‌های والیبال تشکر می‌کنم چرا که والیبال جزو اولین گروه‌هایی است که رییس کمیته ملی المپیک بازدید کرده است.

رییس فدراسیون والیبال درباره شرایط تیم ملی ب. نیز اظهار کرد: تیمی که می‌بینید قسمتی از تیم ب. است و با توجه به رویداد‌های مهم و پشت سر همی در سال جاری پیش رو داریم توان‌مان برای گرفتن برخی تصمیم‌ها دچار چالش شد. به نظر من اگر رقابت‌های قهرمانی جهان مقدم بر بازی‌های آسیایی بود خیلی بهتر و قدرتمندتر در بازی‌های آسیایی حضور پیدا می‌کردیم. همه اهالی والیبال مطلعند که ارزش و اهمیت قهرمانی جهان بیشتر از بازی‌های آسیایی است و به همین خاطر مجبور شدیم که تیم ملی ب. را تشکیل دهیم که متشکل از بازیکنان امید، جوان، نوجوان و بزرگسال است. امیدواریم کادر فنی نیز با اضافه شدن تمامی نفرات هرچه سریع‌تر به لیست ۱۴ نفره‌اش برسد تا بتوانیم از آبروی والیبال در آسیا دفاع کنیم.

ضیایی درخصوص حمایت‌های کمیته ملی المپیک گفت: انصافا کمیته ملی المپیک مسائل و مشکلات والیبال را به نوبه خودش خوب درک کرده است و تا به امروز کاری نبوده که در توانشان باشد، ولی انجام ندهد. اتفاقا امروز هم بازدید کردند تا اگر مشکلی هست برطرف کنند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد رویداد‌های بین‌المللی در مخمصه افتادیم و تلاش می‌کنیم آن را جبران کنیم. این را هم به خاطر داشته باشیم که کادر فنی فعلی یک ماه بیشتر فرصت ندارد و حتی همه چیز‌هایی را هم که در این مدت نیاز داشته در اختیارش نبوده است. حتی بازیکنان تیم ملی جوانان و بزرگسالان با توجه به حضور در اردو‌های تیم ملی قادر نیستند در حال حاضر به تیم ب. بپیوندند.

رییس فدراسیون والیبال در جواب این سوال که چه واکنشی از سوی فدراسیون والیبال نسبت به کارشکنی‌های آمریکایی‌های در جریان حضور تیم ملی در هفته چهار ملی لیگ ملت‌های والیبال نشان خواهد تاکید کرد: قطعا این حرکات متاثر از شرایط سیاسی بین‌المللی است. ۸ ماه پیش بیش از ۵۰ نفر را برای انگشت‌نگاری و صدور ویزا به دوبی فرستادیم و حتی شناسنامه مادربزرگ، پدرربزرگ و متوفی‌ها را نیز خواسته بودند و چک لیستی طولانی ارسال کرده بودند. ۶ بار مسئول روابط بین‌الملل تلاش کرد تا این مشکل حل شود، اما در آخر نیز سرپرست و برخی بازیکنان ویزا نگرفتند. در فرودگاه هم که FBI صحنه‌های زشتی را ایجاد کرده بود و با سین جین کردن بازیکنان ایران قصد تحریک روانی داشتند.

ضیایی تصریح کرد: این برخورد از سوی دولت آمریکا منطقی نبوده و قطعا اعتراض می‌کنیم و حتی سرمربی تیم ملی هم اعتراض خود را به این مساله نشان داده بود. بهتر بود آمریکا به یاد داشته باشند که ۳ سال پیش برای صدور روادیدشان مسئول این امر در محل روادید بازیکنان‌شان را صادر کرد و چه میزبانی خوبی از آن‌ها داشتیم.