ورمزیار: مقابل اسپانیا باید محتاطانه عمل کنیم

صادق ورمزیار در خصوص دیدار تیم ملی ایران برابر اسپانیا گفت: به اعتقاد من شرایط تیم ملی بعد از برد مقابل مراکش خوب است، آنها از لحاظ روحی و روانی در وضعیت خوبی قرار دارند و امیدوارم بتوانند یک بازی خوب مقابل اسپانیا به نمایش بگذارند.

وی تاکید کرد: مقابل تیمی بازی داریم که در زدن ضربات نهایی دقت بسیاری دارد و اجازه نمی دهد موقعیت هایش به سادگی از دست برود باید مدافعان ما اجازه حرکت به مهاجمان اسپانیا را ندهند و هافبک ها با تخریب بازیکنان اسپانیا مانع ارسال پاس های دقیق به مهاجمان این تیم شوند.

بازیکن پیشین تیم ملی تصریح کرد: باید برابر اسپانیا هوشیارانه بازی کنیم؛ نه عقب نشینی کامل کنیم و نه کاملا رو به جلو بازی کنیم بلکه باید محتاطانه عمل کنیم ولی خونسردی و آرامش خود را حفظ کنیم.

ورمزیار تاکید کرد: تفاوت های اسپانیا و مراکش زیاد است. آنها در ارسال توپ، سرعت بازی و حفظ توپ اختلاف های بسیاری با مراکش دارند و قطعا کی روش با آنالیزی که از این تیم کرده نکات لازم را به بازیکنان گوشزد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که نبود چشمی چقدر در روند کار تیم ملی تاثیرگذار است، گفت: او در بازی اول عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست خواسته های کی روش را به خوبی انجام دهد. چشمی به خط دفاع آرامش می داد و اجازه گلزنی به مهاجمان مراکش را نداد. اما حالا که متاسفانه او دچار مصدومیت شده، مجید حسینی و پژمان منتظری گزینه های خوبی برای جانشینی او هستند و باید دید با شرایط تیمی اسپانیا کی روش کدام یک از این دو نفر را در ترکیب ۱۱ نفره قرار خواهد داد.

ورمزیار  در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید تیم ملی تدافعی بازی خواهد کرد، گفت: در مقابل تیمی همچون اسپانیا که از بازیکنان بزرگی سود می برد دفاع کردن کار خوبی است. زیرا آنها به خوبی یکدیگر را می شناسند و اگر فرصت کوتاهی پیدا کنند از فضاهای خالی استفاده کرده و به گل دست پیدا می کنند بنابراین باید یک بازی دفاعی و منطقی را مقابل این تیم پرقدرت ارائه دهند.

بازیکن پیشین تیم ملی در پایان و در پاسخ به این پرسش که چه نتیجه ای مقابل اسپانیا کسب خواهیم کرد، گفت: پیش بینی این دیدار بسیار سخت است چون اسپانیا یک تیم بزرگ و صاحب نام است اما من هم مثل همه ایرانی ها امیدوارم تیم ما با ارائه یک بازی خوب به یک امتیاز دست پیدا کند.