ناچو یا کارواخال در ترکیب اسپانیا مقابل ایران قرار می گیرند؟

فرناندو هیرو، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا در آستانه دیدار باایران در دور دوم جام جهانی 2018 روسیه، همچنان درباره ترکیب تیمش با تردیدهایی مواجه است.

بزرگ ترین ابهام هیرو، درمورد انتخاب مدافع راست لاروخا است. با توجه به درخشش ناچو فرناندز در دیدار مقابل پرتغال و همچنین رفع آسیب دیدگی دنی کارواخال، سرمربی تیم ملی اسپانیا همچنان درباره قراردادن یکی از این 2 بازیکن در ترکیب اصلی تیمش مردد است.

نکته دوم این است که آیا هیرو برخلاف بازی با پرتغال از مارکو آسنسیو در این بازی استفاده می کند؟ وینگر تیم ملی اسپانیا در آن بازی حتی به عنوان بازیکن تعویضی هم به میدان نرفت و هیرو ترجیح داد از تیاگو، آسپاس و لوکاس واسکز به عنوان نفرات تعویضی استفاده کند.

تغییرات تاکتیکی سرمربی اسپانیا حتی زمانی که این تیم با نتیجه 3 بر 2 از پرتغال پیش افتاد هم ادامه یافت و او سعی داشت بازیکنانی که می توانند پیروزی لاروخا را تضمین کنند، ارزیابی کند. به همین دلیل احتمال دارد هیرو در بازی با  تیم ملی فوتبال ایران هم چنین روندی را ادامه دهد.

بحث دیگر درباره ترکیب ماتادورها در بازی با ایران این است که در صورت بازی کردن این تیم با 2 مهاجم، کدام بازیکن در کنار دیه گو کاستاقرار می گیرد. در بازی با پرتغال، آسپاس در نیمه دوم برای دقایقی به میدان رفت اما شاید در بازی با ایران رودریگو مورنو در کنار کاستا بازی کند.با این وجود سرمربی لاروخا نسبت به این 2 امر اطمینان دارد.

با وجود اشتباهات داوید ده خیا در بازی با پرتغال، فرناندو هیرو اعلام کرده است بدون شک او در بازی با ایران هم در ترکیب 11 نفره قرار می گیرد چراکه بازیکنان و کادرفنی تیم ملی اسپانیا به ده خیا اطمینان دارند.

با این وجود به دلیل اینکه فرناندو هیرو به تازگی سرمربیگری تیم ملی اسپانیا را برعهده گرفته و فرصت محدودی داشته است، اگر بخواهد هم نمی تواند تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کند و باید همان سبک خولن لوپتگی را ادامه دهد.