دو ایرانی موفق ترین بازیکنان قاره کهن در جام جهانی

با پایان یافتن دور اول بازی های جام جهانی 2018 روسیه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، (AFC )در گزارشی عملکرد 5 تیم ایران،استرالیا،ژاپن، عربستان و کره جنوبی را مورد ارزیابی قرار داد.

در این گزارش آمده است: پنج نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در جام جهانی روسیه شروع متناقضی داشتند، جمهوری اسلامی ایران و ژاپن پیروزی شدند، در حالی که استرالیا، کره جنوبی و عربستان سعودی شکست خوردند.

با توجه به این که همه تیم ها در حال حاضر یک بازی انجام داده اند، AFC برخی از آمارهای کلیدی کشورهای آسیایی را در اولین دوربازی های جام جهانی بررسی می کند.

کسب شش امتیاز از دور اول مسابقات شروع قابل احترامی برای پنج نماینده آسیا است؛ ایران و ژاپن در مسابقات اول خود برابر مراکش و کلمبیا پیروز شدند.

در مقایسه با چهار تیم آسیایی در جام جهانی 2014، تنها سه امتیاز به دست آوردند؛ ایران، کره جنوبی و ژاپن هر کدام یک امتیاز کسب کردند در حالیکه بهترین تیم های آسیا بدون پیروزی تورنمنت را ترک کردند.

ستاره دور اول:

در بین بازیکنان 5 تیم آسیایی «یویا اوساکا » از ژاپن با 5 شوت به دروازه کلمبیا بهترین عملکرد را در دور اول داشت.

در واقع شش شوت لیونل مسی در تساوی 1-1 برابر ایسلند، بیشتر از تعداد شوت های اوساکا بود اما ستاره بارسا نتوانست برای کشورش 3 امتیاز را بگیرد زیرا یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد.

اولین آسیایی؛

عربستان سعودی اولین تیم آسیایی بود که در مسابقه افتتاحیه جام جهانی فوتبال شرکت کرد، این تیم پنج شنبه گذشته در ورزشگاه لوژنیکی مسکو برابر روسیه میزبان مسابقات قرار گرفت.

شکست 5-0 نتیجه ای نبود که سعودیها دنبال آن بودند ، اما این کشور حوزه خلیج فارس هنوز دو بازی دیگر دارد، که یکی از آنها امروز (چهارشنبه) برابر اروگوئه است.

دروازه بان ها:

دروازه بان استرالیا، مارتین رایان، با 4 مهار در شکست 2-1 مقابل فرانسه در روز شنبه، بیش از هر دروازه بان آسیایی دیگری موفق بود.

یو هیون وو،دروازه بان کره جنوبی و علیرضا بیوانوند- تنها دروازه بانی که کلین شیت کرد- هر یک در بازی های خود در برابر سوئد و مراکش سه «سیو» داشتند.

رویکرد متفاوت، نتیجه مشابه

ژاپن در بازی برابر کلمبیا با یک یار بیشتر دو برابر دیگر تیم های آسیایی موقعیت گل ایجاد کرد ، 10 موقعیت گل تیم آکیرا نیشینو دو برابر موقعیت ایجاد شده توسط کره جنوبی و استرالیا بود..

 

در همین حال ایران نسبت دیگر تیم های حاضر در این رقابت ها موقعیت کمتری ایجاد کرده است، با این وجود، تیم کی روش با 18 موقعیت که کمتر از 20 موقعیت تیم ملی آلمان بود، در نهایت به پیروزی 1-0، دست یافت در حالی که آلمان نتوانست گلزنی کند و 1-0 به مکزیک باخت.

نبرد هوایی؛

سردار آزمون نسبت به دیگر بازیکنان آسیایی در نبرد هوایی بیشتر برنده شد. او هفت نبرد هوایی پیروز شد که یک مورد بیشتر از آمار مایا یوشیدای ژاپنی و دو مورد بیشتر از متئو لکی از استرالیا بود.

آزمون در مجموع در 15 نبرد هوایی حضور داشت.

لمس توپ؛

یوشیدا از ژاپن با 103 بار لمس توپ موفقتر از دیگر بازیکنان آسیایی در این زمینه بود. دو بازیکن عربستانی به نام های سلمان فرج و محمد البوریک به ترتیب با 98 و 97 بار لمس توپ در جای دوم و سوم قرار گرفتند.