اعلام موضع فیفا درباره استفاده از کمک داور ویدئویی

فدراسیون جهانی فوتبال  (فیفا) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، این نهاد با گذشت شش روز از بازی های جام جهانی 2018 روسیه از عملکرد کمک داور ویدئویی ( VAR ) و به طور کلی استاندارد داوری در این رقابت ها «بسیار راضی» است.

فیفا در بیانیه ای که امروز (چهارشنبه) منتشر شده است،گفت: "فیفا از سطح داوری ها تا به امروز و اجرای موفقیت آمیز سیستم VAR، که در کل در جامعه فوتبال ما پذیرفته و تمجید شده است، بسیار راضی است: ."

"اذعان می شود در مورد برخی تصمیم های خاص همچنان بحث و اختلاف نظر وجود خواهد داشت و ما از شما متشکریم که درک می کنید که برای فیفا ممکن نیست هر موقعیتی اظهار نظر کند. "

در 17 بازی که در این مسابقات انجام شده ، چهار پنالتی از طریق کمک داور ویدئویی اعلام شده و یک مورد مربوط به کارت قرمز احتمالی هم مورد بررسی قرار گرفته است.

جنجال های هم به وجود آمد از جمله: شکایت بیهوده برزیل در بازی برابر سوئیس که قبل از گل تساوی سوئیس خطایی صورت گرفته. و انگلیسی ها هم در پیروزی 2-1 برابر تونس خواستار اعلام پنالتی به سود خود بودند.

از سیستم «وار» برای اولین بار در جام جهانی استفاده می شود، اما این سیستم سال گذشته در جام کنفدراسیون ها و جام جهانی باشگاه ها نیز مورد آزمایش قرار گرفت. همچنین در لیگ های داخلی مانند بوندس لیگا آلمان و سری آ ایتالیا از آن استفاده می شود.