انتقاد ذوالفقار نسب از سیستم کی روش برای بازی مقابل اسپانیا

بیژن ذوالفقارنسب درباره شکست یک بر صفر تیم ملی کشورمان مقابل اسپانیا اظهار داشت: فکر می‌کنم استراتژی‌ای که کادر فنی برای بازی با اسپانیا در نظر گرفته بود،‌ صحیح نبود. به دلیل اینکه نمی‌شود 90 دقیقه مقابل تیمی که تمام تخصصش پاس‌های کوتاه و مهارت‌های فردی بازیکنانش است، اتوبوسی دفاع کرد و دوام آورد.

وی ادامه داد: ما در دقیقه 64 گل خوردیم و از آن لحظه به بعد بازی دفاعی را کنار گذاشتیم و یک بازی معمولی را انجام دادیم و جریان بازی متعادل شد. به نظرم بعد از دریافت گل بازی پایاپایی با اسپانیا انجام دادیم و فکر می‌کنم تصمیم دفاع مطلق مقابل تیم‌های مانند اسپانیا کار اشتباهی است.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد دیدار بعدی ایران مقابل پرتغال و شانس صعود تیم کشورمان به مرحله بعد گفت: ما الان باید پرتغال را شکست دهیم و این غیر ممکن نیست اما نه با روش دفاعی مثل بازی با اسپانیا. ما در دوره قبلی جام جهانی هم مقابل آرژانتین دفاعی بازی کردیم اما شکست خوردیم. شاید الان هم بعضی‌ها بگویند ما برابر اسپانیا خوب بازی کردیم، اما وقتی شکست می‌خوریم دیگر هیچ چیز قابل توجیه نیست. به نظرم با بازی پایاپای و شرافتمندانه احتمال موفقیت مقابل پرتغال وجود دارد.