رونالدو را هم مانند مهاجمان اسپانیا مهار می‌کنیم

گفت و گو با جواد منافی را در ادامه می‌خوانید:
*به نظر شما مقابل اسپانیا فوتبال خوب و قابل قبولی ارائه دادیم؟
من فکر می‌کنم فوتبالی که ارائه دادیم را همه پسندیدند. بازیکنان تیم کشورمان در بازی مقابل اسپانیا همگی سنگ تمام گذاشتند و موجب شدند همه ایرانی‌ها به تیم‌شان افتخار کنند. سال‌ها بود همگان انتظار نمایشی موفق و غرورآفرین مقابل یک تیم بزرگ را داشتند، انتظاری که مقابل اسپانیا محقق شد و تیم ما فوتبال بین‌المللی ارائه داد که انصافاً فراتر از آسیا بود و موجب شد همه روی فوتبال ایران حساب کنند.
*اما بعضی‌ها انتقاد می‌کنند تیم ما فقط دفاع کرد!
کی‌روش در جام جهانی قبلی ساختار دفاعی‌مان را قوی کرد، اما در جام جهانی فعلی سرمربی تیم ملی‌مان در صدد قوی کردن ساختار حمله‌مان است. خوشبختانه ما درجا نزدیم و خیلی پیشرفت کردیم.
*در قیاس با ژاپن و استرالیا، عملکرد تیم ملی‌مان را در جام جهانی روسیه بهتر می‌دانید؟
ژاپن و استرالیا عملکردشان بد نبوده، اما باید این نکته مهم را هم در نظر گرفت که آن‌ها مانند تیم ایران مقابل اسپانیا قرار نگرفتند و حریفان‌شان آسان‌تر از تیم‌های همگروه ما بود.
*مقابل پرتغال چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید و به نظرتان می‌توانیم رونالدو را مهار کنیم؟
تیم پرتغال برای صعود به امتیاز دیدار با ما نیاز دارد، به همین دلیل با تمام وجود بازی می‌کند. دیدار با پرتغال دیدار آسانی برای ما نیست، اما از آنجا که تیم هماهنگ و منسجمی داریم، قادر به خلق موقعیت‌های خوب هستیم و می‌توانیم نمایشی ارائه دهیم که منجر به صعودمان شود. کریس رونالدو هم تاکنون عالی بوده، اما از آنجا که این جام، جام شگفتی‌هاست و مسی نتوانسته مقابل ایسلند و کرواسی قابل قبول کار کند، ما هم می‌توانیم رونالدو را مهار کنیم و مانند دیدار با اسپانیا، دیوار دفاعی سختی برابر حریف بسازیم.