کفاشیان: پسرم راگول زدم وبردمش دو ومیدانی

به گزارش خبرآنلاین،از مصاحبه انتقادی کارلوس کروش درباره وضعیت تیم ملی، پیام های زیادی دستگیر کارشناسان شد. احساس می شد او به مسئولان فدراسیون هشدار می دهد و واقف است به خاطر انتخابات، در این فدراسیون چه خبر است. علی کفاشیان اما موافق این گمانه زنی ها نیست: ما اصلا تیم ملی را به حال خودش رها نکرده ایم. او در گفت و گوی اختصاصی با خبرورزشی، توضیحات بیشتری در این باره می دهد...
*با احسان حرف زدیم، ماشاا.. ایشان هم مثل خودتان آدم سرزنده ای است.
یک وقت نیم ساعته هم برای من می گرفتید چون معمولا زمان مان به هم نمی خورد. من هستم او نیست، احسان نیست من هستم. احسان دارد در دو و میدانی تلاش می کند و خوشبختانه هم موفق هست.
*نمی خواهید او را وارد فوتبال کنید؟
نه دیگر الان که دو و میدانی است. هم مربی و است و هم می دود. مطمئن باشید به پسرم میدان نمی دهم که بیاد در فوتبال!
*چرا؟
گناه دارد، بگذارید در همان دو و میدانی به دور از حاشیه زندگی کند. اتفاقا احسان خیلی به فوتبال علاقه داشت. یاد می آید ۱۵،۱۶ سال که سن داشت می گفت دوست دارم بروم فوتبالیست شوم. من هم گولش زدم. به او گفتم اول برو دو و میدانی خوب بتوانی بدوی که هیچکس به پایت نرسید، بعدا بیا فوتبال!
*یک بار با آقای فتح ا.. زاده حرف می زدیم، می گفت خودم هم رئیس فدراسیون فوتبال نشوم، یک روز پسرم می شود.
واقعا گفت؟ نه بابا، بعید می دانم در این مایه ها باشد!
*یعنی در انتخابات چند سال دیگر، شاهد رقابت پسر شما و فتح ا.. زاده نخواهیم بود؟
(خنده) نه بابا، اصلا این اتفاق نخواهد افتاد.
*مصاحبه کارلوس کروش خیلی انتقادی بود.آن قسمتی که گفته بود درباره صعود به جام جهانی هشدار می دهم، احساس کردیم منظورش فدراسیون است.
چطور مگه؟ چرا این احساس را کردید؟
*از بیرون که نگاه می کنیم همه چیز شده انتخابات.
نه اصلا اینطور نیست. هیچکس در فدراسیون فوتبال فعالیت های انتخاباتی نمی کند. الان ما داریم روی تمام تیم ها کار می کنیم. از جوانان بگیرید تا بزرگسالان. داریم طبق برنامه پیش می رویم و شما نگران این چیزها نباشید.
*مطمئن هستید؟ ولی ما که از بیرون نگاه می کنیم این احساس را نداریم.
چرا، اتفاقا همینطوری است. اصلا فدراسیون نشده میدان انتخاباتی. همه دوستان دارندکارشان را می کنند. الان به فکر تیم ملی هستیم و می دانیم که مقطع حساسی را در پیش داریم. حمایت های لازم را هم انجام می دهیم. به زودی هم یک جلسه می گذاریم با مربیان تیم ملی و در این باره بحثمی کنیم. شما مطمئن باشید ما خودمان نگران تیم ملی هستیم و اصلا اینطور نیست که همه چیز را فراموش کرده باشیم.
*اگر خیلی برنامه ریزی کرده اید، می شود بگوئید که برای خرداد سال آینده چه اردویی داریم و با چه تیمی بازی دوستانه برگزار می کنیم؟
ببیند تمام برنامه های ما برای خرداد ۹۱ منوط به این قرعه کسی رقابت هاست و شکل کار را ما بعد از قرعه کشی می شناسیم. به هر حال ما باید بدانیم با کی بازی داریم که طبق آن حریف انتخاب کنیم. الان برنامه های ما آماده شده. حتی به باشگاهها نامه نوشته ایم که باید بدون دردسر بازیکنان را در اختیار تیم ملی قراردهند. به آنها هم گفته ایم که اولویت اصلی ما تیم ملی است. لیگ هم که به امید خدا اواخر اردیبهشت سال ۹۱ تمام می شود که سریعا فرصت لازم در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. وگرنه اینطور نیست که ما کار را ول کرده باشیم.
*پرویز مظلومی خیلی از کارلوس کروش و برنامه هایش انتقاد می کند. شما نمی خواهید در این زمینه اقدامی کنید؟
ما باید تا آنجا که می توانیم کمک کنیم این تنش ها کم شود. تیم ملی الان در برهه حساسی است. حتی درباره مسایل فدراسیون هم نباید حساسیت زیاد به خرج داد. اتفاقا برای اینکه دیگر تمام این بحثها تمام شود و دیگر مربیان انتقادی از کروش نکنند، جلسه ای بین آنها برگزار خواهیم کرد، همانطور که قبلا هم از این نوع جلسات بین کروش و مربیان بوده.
*۱۳ بهمن هم که زمان شروع ثبت نام کاندیدهای انتخابات را داریم.
بله، تا روز بیست و پنجم هم کاندیدها فرصت دارند.
*خب شما هم که برای انتخابات ثبت نام نمی کنید.
شما از کجا می دانید؟
*برایمان مثل روز روشن است!
خب همان موقع معلوم می شود که من هستم یا نه. یک سیب را پرت می کنی هوا چند چرخ می خورد تا به زمین برسد. حضور ما در انتخابات هم مثل همان سیب است. حالا بگذارید زمانش برسد آنوقت معلوم می شود که در انتخابات شرکت می کنیم یا نه.