ایران 1- پرتغال 1/ در گروه مرگ زندگی کردیم و تاریخ‌ساز شدیم

تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، از ساعت 22 و 30 دقیقه در ورزشگاه موردوویای شهر سارانسک روسیه به مصاف تیم ملی پرتغال رفت.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان، امید ابراهیمی، سعید عزت الهی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون

نتیجه لحظه به لحظه/تیم ملی ایران 0 - پرتغال 0

ترکیب تیم ملی پرتغال:

پاتریسیو، په په، فونته، گوئررو، سدریک، کاروالیو، ژوآ ماریو، کوارشما، آدرین سیلوا، آندره سیلوا، کریستیانو رونالدو.

نتیجه لحظه به لحظه/تیم ملی ایران 0 - پرتغال 0

پرتغال بازی را هجومی آغاز کرد و تیم ملی کشورمان مانند درو بازی قبل بازی تدافعی را در دستور کار خود در دقایق ابتدایی قرار داده است.

نخستین موقعیت تیم ملی پرتغال در دقیقه سه توسط رونالدو ایجاد شد که کاپیتان پرتغال با عبور از یکی دو بازیکن ایران وارد محوطه جریمه شد اما شوتش را از زاویه بسته ، بیرانوند مهار کرد.

نتیجه لحظه به لحظه/تیم ملی ایران 0 - پرتغال 0

ضد حمله سریع ایران در دقیقه هفت به سمت دروازه پرتغال روی حرکت جهانبخش ، با پاس عرضی این بازیکن برای وحید امیری همراه شد اما شوت امیری اصلا خوب نبود و به بیرون رفت.

در دقیقه 9 اشتباه سعید عزت اللهی نزدیک بود منجر به باز شدن دروازه ایران شود. توپی که برای بیرانوند بود را عزت اللهی دور کرد که توپ به بازیکنان پرتغال پشت محوطه جریمه ایران رسید که شوت پرتغالی ها از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

نتیجه لحظه به لحظه/تیم ملی ایران 0 - پرتغال 0

در دقیقه 13 سانتر بازیکنان پرتغال از جناح چپ دروازه ایران این بار با اشتباه بیرانوند همراه شد و توپ از دستان او سر خورد که البته توسط مدافعان ما دور شد.

در دقیقه 16 ضربه آزاد پشت محوطه جریمه ایران برای پرتغال اعلام شد که ضربه کاشته رونالدو با برخورد به دیوار دفاعی ایران به کرنر رفت.

در دقیقه 22 این بار برای ایران پشت محوطه جریمه پرتعال خطا اعلام شد که رامین رضائیان ضربه آزاد را به بیرون زد.

یک دقیقه بعد پاس در عمق سردار آزمون برای جهانبخش به پاتریسیو دروازه بان پرتغال رسید و جهانبخش یک گام کم آورد.

نتیجه لحظه به لحظه/تیم ملی ایران 0 - پرتغال 0

بازی در اواسط نیمه نخست متعادل تر شد و دیگر خبری از حملات پرتعداد پرتغالی ها روی دروازه ایران نبود و بازیکنان تیم ایران چشم به ضدحملات داشتند.

در دقیقه 34 یک ضربه خطا به سود ایران اعلام شد که جهانبخش توپ را روی دروازه سانتر کرد و ضربه سر سعید عزت اللهی را پاتریسیو به شکل خطرناکی مهار کرد.

شوت محکم و سهمگین رونالدو از راه دور در دقیقه 40 را بیرانوند دو ضرب مهار کرد.

در دقیقه 45 پرتغال دروازه ایران را باز کرد. ریکاردو کوارشما با شوتی زیبا و از پشت محوطه جریمه با بیرون پا، توپ را به گوشه دروازه بیرانوند فرستاد تا بازی یک بر صفر شود.

در نهایت نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر تیم ملی پرتغال به پایان رسید .

نیمه دوم نیز با مالکیت توپ پرتغال آغاز شد و ایران همچون نیمه اول در زمین خود محبوس بود و دفاع می کرد.

در 50 رونالدو در محوطه جریمه ایران توسط سعید عزت الهی سرنگون شد که ابتدا داور پنالتی تشخیص نداد اما پس از مشورت با کمک داور ویدیویی پنالتی تشخیص داد. رونالدو پشت ضربه پنالتی ایستاد اماعلیرضا بیرانوند به زیبایی پنالتی رونالدو را مهار کرد.

پایان نیمه نخست/تیم ملی ایران 0 - پرتغال 1

پایان نیمه نخست/تیم ملی ایران 0 - پرتغال 1

پس از مهار پنالتی پرتغال ، تیم ایران روحیه گرفت و به بازی سرعت داد و بازی هجومی تری را در دستور کار قرار داد.
بازی میانه های نیمه دوم کمی خشن شد و بازیکنان ایران سراسیمه و احساسی بازی می کنند و پرتغالی ها نیز سعی در آرام کردن بازی و گاهی هم تلف کردن وقت دارند.
 
در دقیقه 73 سامان قدوس تازه نفس پشت محوطه جریمه پرتغال صاحب توپ شد و خودش ضربه را زمینی زد اما توپ به طرز خطرناکی به کنار دروازه پرتغال رفت.

دقیقه 75 طارمی توسط مدافعان پرتغال سرنگون شد اما داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. اعتراض های کی روش و درخواست او برای بازبینی فیلم صحنه هم اثری نداشت و فقط داور مسابقه به کی روش بابت اعتراض هایش تذکر داد.

در دقیقه 81 رونالدو خارج از جریان بازی ضربه ای را با دست به مرتضی پورعلی گنجی  زد. داور پس از بازبینی فیلم مسابقه فقط یه کارت زرد را به رونالدو نشان داد و ستاره پرتغال با خوش شانسی از زمین بازی اخراج نشد.

نتیجه لحظه به لحظه/تیم ملی ایران 0 - پرتغال 1

در دقیقه 90 برخورد توپ به دست مدافع پرتغال برخورد کرد که داور این بار هم صحنه را بازبینی کرد و برای ایران پنالتی گرفت. کریم انصاری فرد پنالتی ایران را تبدیل به گل کرد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

حذف ایران در شب افتخار آمیز یوز های سربلند/ فرار رونالدو و یارانش ف به سوی مرحله حذفی

حذف ایران در شب افتخار آمیز یوز های سربلند/ فرار رونالدو و یارانش ف به سوی مرحله حذفی

مهدی طارمی در دقیقه 94 با پاس قدوس با دروازه بان پرتغال تک به تک شد اما ضربه پای چپ او به کنار دروازه رفت تا بهترین فرصت ایران  برای پیروزی و صعود به مرحله بعد را طارمی از دست بدهد.

حذف ایران در شب افتخار آمیز یوز های سربلند/ فرار رونالدو و یارانش ف به سوی مرحله حذفی

در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان در کمال شایستگی در گروه مرگ چهار امتیازی شود و پس از اسپانیا و پرتغال پنج امتیازی در رتبه سوم گروه قرار گرفت.