آرزویی که برای هافبک تیم ملی محقق شد

یک روز از دیدار ایران و پرتغال گذشته است و این دیدار جذاب و تماشایی با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید. سامان قدوس بعد از این بازی سخت که به تساوی کشیده شده بود و از دور رقابت‌ها حذف شده بودند کماکان در هتل اقامتگاهشان در مسکو به سر می‌برد که با ما مصاحبه کرد.

قدوس گفت: در شرایط کنونی اصلاً ذوقی نداریم و من ناراحت هستم، چون ما واقعاً در این گروه سخت نزدیک به صعود بودیم، ما در این بازی‌ها تمام تلاشمان را کردیم، اما این بار این تلاش‌ها کافی نبود. ما از عملکردی که داشتیم راضی بودیم و به نظرم بسیاری از مردم یا هواداران منتظر بودند تا ما موفق شویم، اما ما تمام تلاش خودمان را کردیم، ولی این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: ما در این رقابت‌ها به همراه این تیم یک عملکرد تاریخی را از خودمان به جای گذاشتیم و ۴ امتیاز از این گروه سخت به دست آوردیم و حتی در یک قدمی صعود بودیم. ما تمام ایرانیان در کل جهان را خوشحال کردیم و همه آن‌ها به ما افتخار کردند، اما ما به خاطر اینکه صعود نکردیم همچنان عصبانی هستیم، اما در چند روز آینده از سوی هواداران احساس افتخار زیادی به ما تزریق خواهد شد.

سامان قدوس در تمام ۳ بازی ایران فرصت چندانی برای بازی نداشت و مهاجم اوسترشوندس تنها ۲۹ دقیقه فرصت بازی داشت.

قدوس درباره این موضوع گفت: برخی از امور واقعاً سخت است. شما می‌خواهید که زمان بیشتری را بازی کنید، اما از این دقایقی که به من فرصت داده شد تا بازی کنم خوشحالم. در این دقایق کوتاه تمام تلاش خودم را کردم. مقابل مراکش عملکردم موفقیت آمیز بود و در بازی پرتغال نیز باعث شدم گل تساوی را مهیا کنم. این طبیعی است که شما می‌خواهید زمان بیشتری را بازی کنید و من از این موضوع خوشحال نیستم، اما به تلاشی که کردم افتخار می‌کنم.

قدوس درباره اینکه در بازی با مراکش پایه گذار گل برتری ایران بود، گفت: من هیچ فکری نداشتم تا آن را انجام دهم. من چنین کاری را از قبل انجام نداده بودم و فقط می‌خواستم که با توپ درگیر شوم و در آن زمان من توپ را گرفتم و به جلو حرکت کردم که روی من خطا کردند.

هافبک ریزنقش استرشوندس ادامه داد: من خاطرات زیادی را از این جام جهانی دارم، اما پیروزی مقابل مراکش بهترین آن است. چون ما برای اولین بار موفق شدیم به پیروزی برسیم و در این پیروزی من شریک بودم. من نمی‌خواستم آن روز به پایان برسد.

هافبک تیم ملی ایران درباره رونالدو گفت: او بازیکنی است که از کودکی برای من به منزله بُت بود و این باعث افتخارم است که مقابل او بازی کردم و این سفر کوتاه برای من تجربه خوبی بود تا بتوانم ستاره‌هایی که میلیون‌ها یورو از این راه کسب می‌کنند و تقریباً هر روز در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند را ببینم.

* کدام یک از این ستارگان برایت جذاب بود؟

بدون شک رونالدو، چون از زمان کودکی برای من یک اسطوره بود و بعد از رونالدو تمام بازیکنان اسپانیا از اینیستا، ایسکو و سیلوا و ... در حالت کلی رو در رو شدن از نزدیک با آن‌ها یک امر شگفت‌انگیز برایم بود.

* رونالدو را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

رونالدو در ابتدا با کمی خشم بازی را آغاز کرد، ولی کم کم عملکرد خودش را بهتر کرد. اینکه مقابل او بازی کردم آرزوی من بود و این محقق شد.

* آیا با این ستاره‌های بزرگ صحبتی داشتی؟

نه؛ من از قبل برنامه داشتم تا پیراهن تمام آن‌ها را بگیرم و از آنان درخواست کنم تا پیراهنشان را به من بدهند. من با هیچکدام از آن‌ها صحبت نکردم و شما فقط می‌خواهید که از آن لحظه لذت ببرید.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: هواداران از سوئد و ایران به من لطف داشتند، من از سوی هواداران هر دو کشور پیام‌هایی داشتم، آن‌ها بازی‌های من را دنبال می‌کردند و به خاطر این دوست داشتم که بیشتر بازی کنم و من واقعاً این هواداران را دوست دارم.

ستاره باشگاه اوسترشوندس افزود: این یک سفری غیرقابل وصف بود، تجربه‌ای که هرگز فراموش نمی‌کنم. ۳ بازی خیلی خوب را پشت سر گذاشتیم و هر بازی که انجام می‌دادیم انگار در داخل کشور خودمان بودیم که تعداد خیلی زیاد از هواداران در مکان مناسب ما را حمایت می‌کردند. بدترین چیز در تمرینات این بود که بین شما و هواداران دیواری بود و شما تنها صدای هواداران را می‌شنیدید که هر روز برای شما فریاد می‌زدند و آواز می‌خواندند. این یک احساس شگفت‌انگیز بود.

هافبک تیم ملی ایران عنوان کرد: در روز بعد به اوسترشوندس خواهم رفت تا با کیندربرگ رئیس باشگاه صحبت کنم، در شرایط کنونی تیم اوسترشوندس در کشور دانمارک اردو زده است به همین خاطر می‌خواهم با کیندربرگ صحبت کنم تا کمی زمان بگیرم و استراحت کنم.

* درباره آینده‌ات با اوسترشوندس چه نظری داری؟

من همچنان با اوسترشوندس قرارداد دارم و باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.