واکنش شفر به اختلاف کی روش و برانکو

 وینفرد شفر در حاشیه تمرین امروز چهارشنبه تیم فوتبال استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت:قبل از اینکه تمرینات را آغاز کنیم از چند وقت قبل تمرینات انفرادی را برای بازیکنان در نظر گرفتیم که انها انجام دادند.

* در فصل سختی که پیش رو داریم به غفوری و باقری و ملی پوشانمان نیاز داریم

وی ادامه داد: امروز دیدیدم که بازیکنان ما از شرایط بدنی خوبی برخوردارند و آنها حدود 70 درصد اماده بودند و 30 درصد مانده که باید روی آن کار کنیم. البته ما منتظر ملی‌پوشانمان هستیم و بازیکنانی که قراردادشان تمام شده هم باید وضعیت‌شان مشخص شود. شب گذشته قرارداد فرشید باقری تمدید شد باید دید تکلیف غفوری چه می‌شود. ما فصل سختی در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا داریم و در این راه به غفوری ، باقری و ملی‌پوشانمان نیاز داریم. اگر می‌خواهیم هوادارانمان را خوشحال کنیم باید سخت کار کنیم. 

* باید به ملی پوشانمان استراحت بدهیم چرا باید در سوپر جام بازی کنیم؟

سرمربی استقلال درباره برگزاری سوپرجام افزود: من شایعات زیادی در این باره شنیدم اما مهمتر از بازی سوپرجام سلامتی بازیکنان است، نه فقط برای ما بلکه برای پرسپولیس هم خوب نیست که بدون ملی‌پوشانمان بازی کنیم. به هر حال طبق نامه‌ای که فدراسیون فوتبال داده ما باید دو هفته به ملی‌پوشانمان استراحت بدهیم. برای چه باید در سوپرجام بازی کنیم؟ برای اینکه فوتبال فوتبال باکیفیتی ببینیم و اگر بخواهیم سوپرجام را برگزار کنیم و به ملی‌پوشان استراحت بدهیم آن وقت مجبور می‌شویم که با بازیکنان غیراصلی بازی کنیم و این مساله کیفیت این بازی را کم می‌کند. ما خیلی دوست داریم مقابل پرسپولیس در سوپرجام بازی باکیفیتی انجام دهیم اما در این شرایط شاید مجبور شویم که از بازیکنان جوان و زیر 21 سال استفاده کنیم. 

* برنامه تیم‌های با کیفیت اروپایی به ما نمی‌خورد

شفر درخصوص وضعیت اردویی تیم استقلال هم افزود: امروز این مساله را مشخص می‌کنیم اما موضوع اصلی این است که تیم‌های باکیفیت اروپایی از یک سال قبل برنامه‌هایشان پر است و برنامه‌هایشان به ما نمی‌خورد. نمی‌توانیم به آلمان زنگ بزنیم و درخواست بازی دوستانه کنیم چون وضعیت آنها از یکسال قبل مشخص است اما این هفته این مساله را نهایی خواهیم کرد. چون اگر اردو برگزار نشود به مشکل بزرگی برخواهیم خورد. 

*باشگاه گفت تا دو روز دیگر پاسپورت من را می دهد

وی درباره اینکه پاسپورت خود را تحویل گرفت یا نه اظهار داشت: بدون پاستورت کار من سخت می‌شود اما باشگاه اعلام کرده که تا دو روز دیگر پاسپورت من را می‌دهد. 

* امیدوارم هر چه سریعتر وضعیت تیام مشخص شود

شفر درخصوص آخرین وضعیت تیام هم اظهار داشت: دیروز تیام با مدیرعامل صبحت کرد امیدوارم که مدیرعامل باشگاه هرچه سریعتر وضعیت تیام را نهایی کند. چون به او نیاز داریم. 

* منتظرم تا با دکتر نوروزی اتفاقات خوبی رخ دهد

سرمربی تیم استقلال درباره وضعیت کادر پزشکی این باشگاه هم خاطرنشان کرد: 10 ماه است که دکتر نوروزی را می‌شناسم و با او کار کردم قدم‌هایی در این باره برداشته شده و منتظریم تا اتفاقات خوبی در این خصوص رخ بدهد. 

* نظر شما به عنوان خبرنگار در مورد بازی های ایران در جام جهانی چیست؟!

شفر درباره اینکه برانکو سرمربی پرسپولیس اعلام کرده که بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بازیکنان لیگ ایران بودند از خبرنگار سوال کننده پرسید: نظر شما در این باره چیست؟ شما به عنوان خبرنگار در این باره چه صحبتی دارید؟ شما که بازی‌ها را دیده‌اید در این خصوص چه نظری دارید؟ 

*هم برانکو و هم کی‌روش باید 4-3 روز به مرخصی بروند تا از فشار بازی‌ها راحت شوند

سرمربی تیم استقلال درخصوص اینکه به نظر می‌رسد کی‌روش از برخی مسائل ناراحت است و با برانکو دچار چالش‌هایی شده افزود: فکر می‌کنم هم برانکو و هم کی‌روش باید 4-3 روز به مرخصی بروند تا از فشار بازی‌ها راحت شوند. همه بازیکنان باشگاهی ایران را دیدند و باید بگویم که بهترین بازیکنان ایران بازیکنان پرسپولیس و استقلال بودند.ابراهیمی فوق‌العاده بود، حسینی عالی و بیرانوند هم استثنایی کار کردند. ما لیگ خوبی داریم فکر می‌کنید چرا دو تیم از ایران در نیمه نهایی غرب آسیا حضور دارند؟ اگر ذوب آهن به استقلال نمی‌خورد از 4 تیم حاضر در نیمه نهایی غرب آسیا سه تیمش ایرانی بود. لیگ ایران، لیگ خوبی است و می‌تواند بهتر از این هم شود. همانطور که لیگ آلمان و لیک انگلیس هم می‌توانند بهتر شوند. شما بازیکنان لیگ ایران را دیدید.

* با صادقی در مورد فوتبال حرف زدیم نه همکاری در استقلال

شفر درباره حضور صادقی در تمرین استقلال و احتمال همکاری با وی گفت: ما فقط در رابطه با فوتبال صحبت کردیم و درباره کار در استقلال صحبتی نداشتیم. 

* امیدوارم امید ابراهیمی با ما بماند

وی درباره شایعات جدایی برخی بازیکنان با توجه به درخشش در جام جهانی از جمله ابراهیمی و حسینی گفت: گفتم درباره شایعات صحبت نکنیم مهم است که چه اتفاقی افتاده. چند ماه پیش حسینی بازیکن معروفی نبود و در این چند ماه فوتبال خوبی ارائه داد و حالا از بهترین مدافعان آسیا است. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. درباره امید هم امیدوارم در ایران و استقلال بماند چون اگر در ایران بماند فقط برای استقلال بازی خواهد کرد. او فرمانده تیم ما است. در جام جهانی هم دیدید که امید از بهترین بازیکنان ایران بود. فعلا او در استراحت است اما امیدوارم با ما بماند.