کی‌روش با زبان بی‌زبانی: «تیم ملی جای پیرمردها نیست!»

بعد از پایان داستان جذاب تیم ملی در جام جهانی روسیه، می‌شد پیش‌بینی کرد تعدادی از بازیکنان از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کنند. اشکان دژاگه، پژمان منتظری، رضا قوچان‌نژاد و مسعود شجاعی بازیکنان «مسنی» بودند که انتظار می‌رفت بعد از بازی در جام جهانی روسیه از تیم ملی خداحافظی کنند.

نکته جالب در مورد این بازیکنان باتجربه این بود که به جز مسعود شجاعی، دیگران شانسی برای بازی در جام جهانی نداشته باشند تا به نوعی کی‌روش با زبان بی‌زبانی به آنها بگوید «تیم ملی جای پیرمردها نیست!»

این بازیکنان با تجربه که در سال‌های گذشته خدمات زیادی برای تیم ملی انجام داده‌اند می‌دانند که کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا تقریبا هیچ حسابی روی آنها باز نکرده و می‌خواهد با تیمی جوان راهی امارات شود تا شاید اینبار تیم ملی ایران به قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

بعد از اینکه رضا قوچان‌نژاد با انتشار بیانیه‌ای «اینستاگرامی» از تیم خداحافظی کرد باید منتظر خداحافظی رسمی دژاگه، منتظری و شجاعی از تیم ملی باشیم، تا تیم کشورمان با ترکیبی کاملا جوان راهی جام ملت‌های آسیا شود. پیش از این هم کی‌روش ثابت کرده که برای گذشتن از بازیکنان مسن هیچ ابایی ندارد و بدون هیچ مشکلی از بازیکنان پابه‌سن گذاشته عبور می‌کند.

هم کی‌روش و هم کل کادر تیم ملی می‌دانستند که جام جهانی روسیه آخرین تورنمنت برای پیرمردهای تیم ملی است و باتجربه‌ها دیگر شانسی برای همراهی تیم ملی در مسابقات بعدی نخواهند داشت. شاید به همین دلیل بود که بعد از هر مسابقه تیم ملی در جام جهانی، این بازیکنان با تجربه بدون اینکه کوچکترین اظهارنظری داشته باشند در سکوت محض میکسدزون ورزشگاه‌‌ها را ترک می‌کردند.

به هر حال هرچه هست، تیم ملی برای این بازیکنان با تجربه تمام شده و این ستاره‌های پیر باید برای یکی، 2 سال پایانی دوران بازیگری خود فکری بکنند.