معرفی «ترین»های جام بیست‌ویکم در حوزه تماشاگران

وجه به گذشت 2 هفته از جام جهانی 2018 فوتبال و بررسی رویدادهای شهرهای میزبان به انتخاب «ترین»ها در حوزه تماشاگران خارجی پرداخت.

تمیزترین

تماشاگران ژاپنی را می‌توانیم تمیزترین تماشاگران خارجی جام جهانی 2018 روسیه نامگذاری کنیم. آنها بدون توجه به نتایج تیم ملی فوتبال ژاپن سکوهای ورزشگاه محل برگزاری بازی را نظافت می‌کردند. حتی بازیکنان تیم ملی فوتبال ژاپن نیز از تماشاگران خود عقب نماندند و پس از شکست برابر بلژیک در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2018 رختکن ورزشگاه المپیک روستوف را تمیز کردند.

البته نظافت ورزشگاه‌ها توسط هواداران تیم ملی فوتبال سنگال نماینده قاره آفریقا نیز مورد توجه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود.

قهرمان‌ترین

برخی از هواداران می‌توانستند زندگی یک روس را نجات دهند. یک طرفدار کلمبیایی در رودخانه شهر کازان یک روس را از غرق‌ شدن نجات داد. یک امدادگر حرفه‌ای آلمانی نیز در شهر سوچی کمک‌های اولیه را روی یک شهروند روس در سانحه تصادف اجرا کرد.

سخاوتمندانه‌ترین

ایبل ورا، تماشاگر آمریکایی البته زندگی‌اش را نجات نداد اما توانست کیفیت زندگی یک شهروند روس را بهبود بخشد. این مرد آمریکایی پس از یک سانحه تصادف امکان راه‌ رفتن را از دست داد و روی صندلی چرخدار نشست. ایبل ورا در منطقه هواداران مسکو یک شهروند روس را دید که روی یک ویلچر قدیمی نشسته است و صندلی چرخدار خود به ارزش 10 هزار دلار  را به او بخشید.

خوشحال‌ترین

مناطق هواداران و خیابان‌های شهرهای میزبان دیدارهای جام جهانی 2018 فوتبال مملو از تماشاگرانی کشورهای مختلف خارجی هستند. زنده‌ترین و قابل‌توجه‌ترین هواداران را مکزیکی‌ها تشکیل می‌دادند. آنها علاوه بر سردادن آواز و رقصیدن مراسم سنتی روز مردگان مکزیک را در مسکو به خوبی سازماندهی کرده بودند. تماشاگران برزیلی نیز متمایز از دیگر هواداران خارجی بودند که کارناوال‌های مهیجی در شهرهای میزبان جام جهانی 2018 برگزار کردند.

خلاق‌ترین

چند سوئیسی و یک آلمانی تصمیم گرفتند تا با وسایل عجیب حمل‌ونقلی همانند تراکتور کشاورزی به روسیه سفر کنند. آنها پس از طی کردن مسیر 2 هزار کیلومتری به بازی‌های تیم‌های ملی کشورشان در جام جهانی 2018 روسیه رسیدند.

شجاع‌ترین

تیم ملی فوتبال ایسلند در جام ملت‌های 2016 اروپا نمایش احساسی داشت و بدین‌خاطر ده‌ها هزار هوادار از این کشور راهی روسیه شدند. آنها پیش از بازی با آرژانتین یک فلش‌ماب عظیم (قرار دسته‌جمعی هدفمند) در پارک شهر سازماندهی کردند. ایسلندی‌ها با حرکات منظم دست فریاد می‌زدند: هو!