فتاحی استقلال را تهدید کرد

سعید فتاحی در مورد اعتراض شفر به برگزاری سوپرجام و اینکه گفته می‌شود استقلال در آن تاریخ در اردوی خارج از کشور حضور دارد گفت: برنامه مسابقات لیگ و سوپرجام از مدت‌ها پیش تنظیم و به باشگاه‌ها اعلام شده بود و حتی در مورد این برنامه از مربیان باشگاهی نظرخواهی هم شده است و با مربیان جلسه‌ هم برگزار کرده‌ایم. بنابراین استقلال هم مثل پرسپولیس می‌توانست برنامه اردوها و تمریناتش را منطبق بر این تقویم تنظیم کند تا در سوپرجام حضور داشته باشد. 

وی تصریح  کرد: نمی‌توانیم برنامه کل لیگ و مسابقات را به خاطر یک تیم تغییر بدهیم. با این حال من باشفر سرمربی محترم استقلال هم در این مورد تلفنی صحبت کردم و به او پیشنهاد دادم اگر پیشنهاد بهتری برای برگزاری تاریخ سوپرجام دارد بدون اینکه به برنامه لیگ برتر فصل آینده خللی وارد نشود آن را ارایه کند. 

فتاحی در مورد اینکه گفته می‌شود شاید استقلال با بازیکنان امیدش در سوپرجام شرکت کند، اظهار داشت: اینکه استقلال با بازیکنان اصلی و بزرگسالش در سوپرجام شرکت کند یا بازیکنان امیدش مساله‌ای است که به خود باشگاه و کادر فنی استقلال مربوط است اما اگر استقلال در این مسابقه شرکت نکند جریمه خواهد شد. 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به تنظیم برنامه لیگ در صورت صعود ایران به مرحله یک هشتم جام جهانی عنوان کرد: ما حتی پیش بینی کرده بودیم اگر تیم ملی از گروهش صعود کند مسابقه سوپرجام و لیگ را چگونه برنامه ریزی کنیم که به باشگاه‌ها و بازیکنان لطمه‌ای وارد نشود.