به گزارش مهر، برنامه دوشنبه شب نود مثل اکثر هفتههای گذشته با محور بررسی هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر روی آنتن رفت که البته مهمترین بخشهای آن به برکناری اصغر شرفی از سرمربیگری تیم مس سرچشمه و البته صحنه مشکوک دیدار استقلال و مس کرمان اختصاص داشت.

در این برنامه البته سئوال نظرسنجی به تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر اختصاص داشت که از مردم خواسته بود تا اعلام نظر کنند که چند تیم برای لیگ برتر ایران کافی است که در نهایت بیش از ۶۴ درصد از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند به برگزاری لیگ با ۱۶ تیم رای دادند و لیگ ۱۸ تیمی کمترین درصد را به خود اختصاص داد و لیگ ۱۴ تیمی در رده دوم ایستاد.

اصغر شرفی، سرمربی تیم فوتبال مس سرچشمه که صحبت‌های زیادی در مورد برکناری او مطرح شده است روی خط تلفنی برنامه آمد و در مورد آخرین وضعیتش گفت: قرار است بمانم و کارم را انجام دهم. در جلسه‌ای که با مسئولان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بمانم و البته چند مربی را به کادر فنی اضافه کنیم.

شرفی در مورد نیامدن ابراهیم قاسمپور به سرچشمه هم گفت: ما با ایشان چند جلسه داشتیم و خواستیم که بیاید و کمک‌مان کند. اول قبول کرد و آمد بازی را هم دید اما بعد گفت نمی‌تواند به تیم ما بیاید. فکر کنم از چند تیم دیگر پیشنهاد داشت و به همین خاطر حاضر نشد به مس سرچشمه بیاید.

شرفی البته از جذب نکردن بازیکنان مورد نظرش در نیم فصل هم خبر داد و گفت: واقعیتش این است که در مورد یکی دو بازیکن خارجی گول خوردم و بازیکنانی را گرفتم که از نظر کیفی در حد تیم ما نیستند. این هم کار همان دلالانی است که به آنها پرداختید.

در ادامه برنامه هم پرویز مظلومی سرمربی تیم فوتبال استقلال روی خط آمد و در حالی که همچنان تاکید داشت که صحنه مشکوکی که محمود رفیعی در دیدار برابر مس کرمان نگرفته پنالتی بوده است، گفت: هنوز هم معتقدم که ایشان آن صحنه را دید و نگرفت. با این حال دیگر تمام شده و بحثکردن در مورد آن فایده‌ای ندارد.

مظلومی در ادامه به پرسش عادل فردوسی پور در مورد شعار برخی تماشاگران که وی را مربی ترسو خطاب می‌کردند اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم اینها هدف‌شان چیست؟ متاسفانه عده‌ای هستند که در جای خاصی از استادیوم می‌نشینند و مدام شعار می‌دهند. هر وقت هم ما از طرف آنها رد می‌شویم تیکه می‌اندازند!

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم از کسی یا جایی خط می‌گیرند اما آنچه مسلم است رفتارشان طبیعی نیست. تیم ما الان شرایط خوبی دارد. هر چند که من خودم راضی نیستم اما نمی‌دانم این عده دنبال چه اهدافی هستند که با یک باخت علیه ما چنین جو سازی می‌کنند.

مظلومی که در مورد جذب علوی بازیکن جدید استقلال بارها مورد سئوال قرار گرفته است در این برنامه هم مورد سئوال‌های پرتعداد قرار گرفت و هر چه تلاش کرد ثابت کند به دلیل شاگرد بودن او را به استقلال آورده موفق به این کار نشد و در نهایت راز جدیدی را مطرح کرد و گفت که جذب این بازیکن بیشتر به خاطر کمک به وی بوده چرا که پدرش بیمار است و شرایط خوبی ندارند. او از فردوسی پور خواست خیلی به این مسئله دامن نزند!

سوژه بعدی که نود به آن پرداخت سه اخطاره بودن سعید دقیقی، بازیکن تیم شهرداری تبریز در دیدار برابر پرسپولیس بود که تلاش برای برقراری ارتباط با عزیز محمدی فایده‌ای نداشت و علی اصغر مدیرروستا سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز نیز این موضوع را رد کرد و تنها گفت من هم شنیده‌ام که بحث‌هایی در این مورد مطرح شده است.

پخش تصاویری از هواداران و علاقمندان تیم شاهین بوشهر یکی دیگر از بخشهای برنامه نود بود که طی آن بوشهریها از نتایج تیمشان به شدت انتقاد کردند و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به اوضاع این تیم شدند. در این بین صحبتهای یک زن میانسال که از طرفداران تیم شاهین بود جالب بود. او در صحبتهایش با انتقاد شدید از نتایج شاهین گفت که مطمئن است این تیم به دستههای پایینتر سقوط خواهد کرد. وی گفت خواب دیده که شاهین به دسته اول سقوط خواهد کرد.