شکست روسیه مقابل کروات ها/ کرواسی به نیمه نهایی رسید

تیم های ملی روسیه و کرواسی در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 از ساعت 22 و 30 دقیقه در ورزشگاه المپیک فیشت شهر سوچی به مصاف هم رفتند.

ترکیب تیم ملی روسیه:

آکنکیف، ایگناشویچ، ایلیا کوتپوف، فدور کودریاشف، ماریو فرناندس، رومن زوبنین، الکساندر سامدوف، دالر کوژیائف، دنیس چریشف، الکساندر گولوین و آرتم ژیوبا 

ترکیب تیم ملی کرواسی:

دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ ، آندری کراماریچ و ماریو مانژوکیچ

میزبان مسابقات بازی را بهتر آغاز کرد و نخستین موقعیت را در دقیقه دو ایجاد کرد اما ضربه چریشف را ورسالیکو مدافع کرواسی برگشت داد و نگذاشت به سمت دروازشان برود.

در دقیقه چهار آترم ژیوبا فرصتی فوق العاده برای گلزنی به دست آورد اما ضربه سر ضرب و مجکم او از درون محوطه جریمه کرواسی به لوورن برخورد کرد و به کرنر رفت.

نخستین موقعیت جدی کرواسی در دقیقه شش ایجاد شد که ربیچ از زاویه ای کاملا بسته ضربه اش را به سمت دروازه روسیه زد اما آکنکیف توپ را راهی کرنر کرد. کرنر نیز خطرناک ارسال شد و باز هم ربیچ دروازه روس ها را تهدید کرد اما ضربه سرش با اختلاف کم به بالای دروازه رفت.

کرواسی کم کم بازی را در اختیار گرفت و بازی مالکانه را در دستور کار خود قرار دارد و روسیه نیز بیشتر به ضدحمله فکر می کرد و به محض در اختیار گرفتن توپ با سرعت به سمت دروازه کرواتها هجوم می بردند.

ضربه آزاد خطرناک راکیتیچ در دقیقه 15 از بالای دروازه روسیه به بیرون رفت.

بازی از دقیقه 20 به بعد کاملا آرام شد . کروات ها توپ و میدان را در اختیار داشتند اما موقعیتی روی دروازه حریف ایجاد نمی کردند تا بازی کسل کننده ای را در این دقایق شاهد باشیم.

در دقیقه 31 روسیه به گل نخست بازی می رسد.آرتم ژیوبا پاس ساده ای به دنیس چریشف داد و این بازیکن نیز به طور ناگهانی با پای چپ از پشت محوطه جریمه کرواسی شوتزنی کرد که توپ وارد دروازه و بازی یک بر صفر به نفع روسیه شد.

کرواسی پس از دریافت گل بازی هجومی تری را انجام داد و سعی در جبران گل خورده داشت .

در دقیقه 39 کرواسی توانست گل تساوی را به ثمر برساند. سانتر کوتاه مانژوکیچ از سمت چپ را کراماریچ بدن مزاحمت مدافعان روسیه با ضربه سر وارد دروازه این تیم کرد تا بازی یک بر یک شود.

در ادامه نیمه نخست دیگر اتفاق خاصی رخ نداد تا این نیمه با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز کرواسی بازی را بهتر آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفت اما همچون نیمه نخست بازی سریعی را از دو تیم در دقایق نخست دیدیم.

در دقیقه 52 کراماریچ با ضربه ای برگردون قصد باز کردن دروازه روسیه را داشت اما ضربه اش بسیار آرام زده شد و آکنکیف توپ را در اختیار گرفت.

در دقیقه 60 کرواسی توسط پرشیچ بهترین بخت را برای گل دوم از دست داد. سانتر بازیکنان کرواسی را مدافعان روسیه با ضربه سر برگشت دادند و توپ در محوطه جریمه به پریشچ رسید اما ضربه زاویه دار او به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و خط دروزاه را طی کرد اما وارد دروازه نشد.

در دقیقه 72 سانتر بازیکنان روسیه از جناج راست روی سر الکساندر یروخین فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن تازه وارد با اختلاف کم به بالای دروازه روسیه رفت.

در دقیقه 75 بازیکنان کرواسی در شلوغی محوطه جریمه روسیه چندین ضربه به سمت دروازه روس ها زدند اما در آخر فقط یه ضربه کرنر نصیب آنها شد.

کرواسی در دقایق پایانی نیمه دوم همچنان روی دروازه روسیه فشار آورد اما روس ها با فشردگی در خط دفاع خود مانع ایجاد موقعیت روی دروازشان شدند.

در دقیقه 94 شوت خطرناک یروخین از زاویه بسته رو سوباسیچ دور کرد تا آخرین موقعیت نیمه دوم را نیز روسیه از دست بدهد.

بازی در نیمه دوم نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید و کار به وقتهای اضافه کشیده شد.

در دقیقه 101 کرواسی به گل دوم رسید. کرنر ارسالی لوکا مودریچ را ویدا با ضربه سر به سمت دروازه روسیه زد و توپ درون دروازه قرار گرفت.

روسیه پس از دریافت گل دوم سراپا حمله شد اما در وقت اضافه نیمه اول نتوانست گلزنی کند و 15 دقیقه اول دو بر یک به سود کرواسی خاتمه یافت.

روسیه نیمه دوم وقت اضافه را نیز هجومی آغاز کرد و در دقیقه 111 کوژیائف یک فرصت عالی به دست آورد اما سوباشیچ به زیبایی شوت او را مهار کرد.

در دقیقه 115 روسیه به گل تساوی رسید. یک ضربه آزاد از گوشه محوطه جریمه کرواسی نصیب بازیکنان روسیه شد، زاگوئف توپ را بلند سانتر کرد و ماریو فرناندز با ضربه سر توپ را وارد دروازه کرد.

در دقیقه 119 زوبنین یک شوت از راه دور محکم روانه دروازه کرواسی کرد اما سوباسیچ به زیبایی این ضربه را مهار کرد تا آخرین موقعیت بازی را نیز روسیه از دست بدهد.

در نهایت این بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی دو بر دو به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

کرواسی در پنالتی ها توانست روسیه را شکست دهد.