خرمگاه: اگر در استقلال می‌ماندیم، نتیجه می‌گرفتیم

محمد خرمگاه، مربی و بازیکن سابق استقلال از عملکرد تیم ملی در جام جهانی روسیه دفاع می‌کند: «عملکرد تیم ملی عالی نبود ولی خوب بود. آن‌هایی که می‌گویند عملکرد ما خوب نبود آیا به این فکر کرده‌اند که تا حالا در تاریخ جام جهانی ۴ امتیاز نگرفته بودیم؟ این درست است که کی‌روش بعد از بازی‌های جام جهانی مسائلی را مطرح کرد و چالش‌هایی را با مربیان لیگ برتری داشت ولی اگر بخواهیم در مورد مسائل فنی حرف بزنیم، باید بگویم او به تیم ملی نظم داد و ما ساختار مناسبی پیدا کردیم. اینکه بگوییم تیم ملی عملکرد خوبی نداشت، بی‌انصافی است و ما باید همه چیز را به صورت منصفانه مورد قضاوت قرار دهیم.»

خرمگاه ادامه می‌دهد: «ما یک زمانی آرزو داشتیم کره و ژاپن را ببریم ولی می‌بینید که حالا این کار راحت انجام می‌شود و ما در این سال‌ها چندبار کره را شکست دادیم. بعضی‌ها ژاپن و کره‌جنوبی را در جام جهانی با ما قیاس می‌کنند ولی من معتقدم مقایسه تیم‌ها به هیچ عنوان درست نیست، چون هر تیمی شرایط خاص خودش را دارد. شما این را در نظر بگیرید که ما با اسپانیا و پرتغال که قهرمان‌های جهان و اروپا هستند، همگروه بودیم، در ضمن فراموش نکنیم که تا همین ۱۰ سال پیش آرزو داشتیم کره و ژاپن را ببریم.»

خرمگاه در مورد انتقاد‌ها از بازی تدافعی ایران در جام جهانی می‌گوید: «من دلیل این انتقاد‌ها را نمی‌دانم. آیا بازی دفاعی خودش یک سبک خاص محسوب نمی‌شود و آیا بازی دفاعی نیاز به یک ساختار منظم ندارد؟ اعتقاد من این است که در جام جهانی خوب بازی کردیم و حتی می‌توانستیم پرتغال را ببریم. باید بگویم که حتی فوتبال تدافعی هم نیاز به برنامه‌ریزی و تمرین دارد و شما دیدید که بسیاری از مربیان و کارشناسان خارجی عملکرد تیم ملی را تحسین کردند.»

از خرمگاه در مورد سکوتش بعد از جدایی از استقلال سؤال می‌کنیم و اینکه به نظر می‌رسد او بابت اتفاقاتی که در فصل گذشته افتاد، ناراحت است. خرمگاه می‌گوید: «من خودم را همیشه استقلالی می‌دانم و هیچ وقت دوست ندارم در مورد ایراد‌ها یا مشکلات صحبت کنم. من از نتیجه گرفتن استقلال لذت می‌برم و امیدوارم در فصل جدید شاهد موفقیت استقلال باشیم. ما زمانی که در استقلال بودیم، تمام تلاش خودمان را انجام دادیم. در اولین سال که نایب‌قهرمان شدیم و در فصل گذشته هم اگر می‌ماندیم، می‌توانستیم نتیجه بگیریم ولی به هر حال اتفاقات دیگری رخ داد. زمانی که در نفت تهران بودیم در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی نگرفتیم و حتی یک سال با اینکه شروع خوبی نداشتیم، با تفاضل گل قهرمان نشدیم. نکته مهم این بود که در استقلال تلاش خودمان را انجام دادیم.»