عسگری: قضاوت فغانی بی‌نقص بود

حسین عسگری رییس سابق دپارتمان داوری فوتبال ایران درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: فغانی همانند سه بازی گذشته بدون اشتباه و با قاطعیت سوت زد. دیدار حساسی به او سپرده شده بود و او با نقطه قوت خود که همان آمادگی جسمانی‌اش بود بار دیگر لیاقت‌هایش را نشان داد.

وی افزود: در ۱۵ دقیقه آخر شاهد این بودیم که تیم بلژیک رو به ضد حمله‌های خطرناک می‌آورد و فغانی نیز هم‌پای بازیکنان هجومی این تیم استارت‌های ۵۰-۶۰ متری می‌زد و برمی‌گشت. این‌ها نشانه آمادگی جسمانی بالای یک داور است. در کنار این‌ها، او با حضوری به موقع و زاویه‌ای صحیح، تصمیم‌های درستی می‌گرفت و به قول انگلیسی‌ها نوع دویدن او ورزشی بود که این نوع دویدن دلنشین است.

عسگری درباره استفاده نکردن فغانی از VAR در طول این مسابقه‌ها گفت: نماینده داوری ما تنها داوری بود که در دیدار‌هایی که به عنوان قاضی به میدان رفت به هیچ عنوان از VAR استفاده نکرد. این نشان از آگاهی بالای او نسبت به صحنه‌های مهمی بود که اتفاق می‌افتاد دارد.

او درباره قضاوت نکردن فغانی در فینال نیز بیان کرد: نباید توقع‌ها را بالا ببریم. به هر حال ۳۴ تیم داوری در این مسابقه‌ها حضور داشتند که به طور میانگین باید هر کدام ۲ قضاوت انجام می‌دادند، اما بعضی‌ها در یک دیدار سوت زدند و داور‌هایی مانند فغانی نیز چهار دیدار را قضاوت کردند. این نشان از عملکرد "خیلی" خوب آن‌ها دارد، زیرا اگر عملکردشان خوب هم بود حداکثر به آن‌ها دو یا سه بازی داده می‌شد.