پیوس: فرانسه قهرمان جام جهانی می‌شود

 آقای گل سال‌های نه‌چندان دور فوتبال با دقت بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ را تعقیب کرده و...
*فکرش را می‌کردید فرانسه و کرواسی فینالیست جام جهانی شوند؟
شما خودتان فکرش را می‌کردید؟!
*نه! همه از برزیل، آلمان، آرژانتین و حتی اسپانیا به عنوان فینالیست‌های این دوره یاد می‌کردند.
فوتبال عوض شده است. دیگر دیگو مارادونایی وجود ندارد که بخواهد یک‌نفره یک تیم را قهرمان جام جهانی کند. همه چیز در قالب تاکتیک‌های تیمی تعریف شده و کرواسی و فرانسه هم، چون تیم‌تر و هماهنگ‌تر بودند، به اینجا رسیدند. 
*شما یک زمانی به دلیل چپ‌پا بودن با مارادونا مقایسه شده و در فوتبال ایران لقب مارادونا داشتید. او بهتر بود یا لیونل مسی؟
من که در این حد و حدود نبودم! تماشاگران پرسپولیس به ما لطف داشتند، ولی مارادونا دیگر در فوتبال دنیا زاده نخواهد شد، چون یکی بود و تمام!
*به نظر شما از میان فرانسه و کرواسی کدام‌یک قهرمان می‌شود؟
شانس فرانسه بیشتر است. این تیم نفرات هماهنگ‌تری دارد. هرچند کرواسی را هم نمی‌توان دست‌کم گرفت.
*بهترین بازیکن جام تاکنون چه کسی بوده است؟
گفتم که دوران ستاره‌ها تا حد زیادی به سر آمده است. شما دیدید کریستیانو رونالدو و مسی و نیمار چگونه یکی‌یکی حذف شدند و کنار رفتند. فوتبال امروز یک بازی کاملاً گروهی است.
*اگر بخواهید جواب سؤال ما را بدهید و از یک بازیکن برتر اسم ببرید؟
لوکا مودریچ و این پسر جوان خط حمله فرانسه، اسمش چه بود؟
*کیلیان امباپه که مارادونا هم خیلی از او تعریف کرد.
بله، این یکی هم خیلی خوب است. هم سرعت دارد، هم تکنیک و هم شم گلزنی. از آن بالاتر ازخودگذشته و فداکار است و دیدم چگونه همبازیان خود را در موقعیت گل قرار می‌دهد.
*شگفتی جام چه بود؟
همین حذف برزیل، آلمان، آرژانتین و اسپانیا و فینالیست شدن کرواسی و فرانسه.
*بسیار خوب، راستی اخبار پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟
بله، تیم در اردوی کرواسی به سر می‌برد و برای فصل آینده آماده می‌شود. ان‌شاءا... پرسپولیس بتواند از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کند.
*چند بازیکن خوب مثل فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و صادق محرمی جدا شده‌اند و شنیده می‌شود احتمال رفتن علیرضا بیرانوند و وحید امیری هم وجود دارد.
ببینید من یک جمله می‌گویم ختم کلام! پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و از رفتن هیچ بازیکنی ضرر نمی‌کند. زمان ما قبل از ما و بعد از ما هم ستارگان بزرگی از پرسپولیس جدا شدند، اما پدیده‌های جدیدی پیدا شدند که جای خالی آنان را به خوبی پر کردند. الان هم پرسپولیس راه خود را می‌رود. مطمئن باشید جای خالی هیچ‌کس احساس نخواهد شد.
*سروش رفیعی هم که پرسپولیسی شد. نظری ندارید؟
کاش پرسپولیس محروم نبود و سروش از همان بازی اول و شروع لیگ برای تیم بازی می‌کرد. با این حال او خرید خوبی است و می‌تواند همه‌کاره خط میانی پرسپولیس باشد.