خداداد عزیزی: تیم ملی خوب بود، اما شق‌القمر نکرد

خداداد عزیزی در خصوص صحبت‌هایی که پیرامون برگشت خوردن چک‌های بازیکنان تیم سپیدرود مطرح شده است، صحبت‌های زیر را انجام داد.
*قرار است تا پایان ساعت اداری امروز چک‌ها پاس شود
وی در بخش اول صحبت‌های خود گفت: قرار شده امروز تا پایان ساعت اداری چک‌های بازیکنان ما پاس شود و بی‌انصافی است تا زمانی که ساعت اداری امروز به پایان نرسیده در مورد این مسئله قضاوت کنیم، اما در هر صورت اگر قرار باشد چک‌ها پاس نشود شرایط مثل سال گذشته تغییری نکرده و دچار مشکل می‌شویم، سال قبل بازیکنان سپیدرود به اندازه کافی مصیبت کشیده‌اند، چون از لحاظ مالی در تنگنا بودند، ولی حالا اعتماد کرده‌اند و اگر قرار باشد مشکلات مثل سال گذشته باشد پس تیم با تیم سال قبل فرقی نکرده و اصلاً چرا باید تغییرات ایجاد شود.
* از روز اول به مالک گفتم اگر وعده می‌دهید عمل کنید
سرمربی تیم فوتبال سپیدرود تأکید کرد: بازیکنان من در کمال آرامش و دور از همه حواشی تمرین کرده‌اند و در حالی که خیلی‌ها مصاحبه کردند و مدعی شدند که این تیم مال شخص تن‌زاده است در تمرینات جنگیدند و کم نگذاشتند. ما قرارداد امضاء کردیم و بازیکنان باید پول‌هایشان را دریافت کنند، روز اول هم در حضور مالک به همه اعضای باشگاه گفتم اگر وعده‌ای می‌دهید عمل کنید و حتی اگر دچار مشکلات مالی هم هستید به بازیکنان این را هم بگویید. حق با بازیکنان سپیدرود است که مطالبات‌شان را دریافت کنند و ما هم منتظر هستیم، ولی من با بازیکنانم هستم و از آن‌ها حمایت خواهم کرد.
*بعید است با معافیت سرباز‌ها موافقت کنند
مهاجم سابق تیم ملی ایران که گل حساس صعود تیم ملی به جام‌جهانی ۱۹۹۸ زده بود در خصوص درخواست وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال از ستاد کل نیرو‌های مسلح برای معافیت ۷ بازیکن تیم ملی از خدمت سربازی، گفت: من این موضوع را نشنیدم، ولی بعید می‌دانم که ستاد کل با این موضوع موافقت کند برای حرفم هم دلیل دارم در آمریکا قانونی وجود دارد که برای فرار مالیاتی جرائم سنگینی در نظر می‌گیرند. در ایران هم در مورد سربازی چنین اتفاقی می‌افتد شاید خیلی‌ها بتوانند از مالیات فرار کنند، اما از سربازی نمی‌توانند.
* دوست نداشتم برای فتح بازی کنم، اما مجبور شدم
عزیزی تأکید کرد: من زمانی که در ابومسلم بودم دوست داشتم در مشهد بمانم، ولی پرونده‌ام را به تهران منتقل کردند و مجبور شدم در تیم فتح بازی کنم، اصلاً دوست نداشتم به تهران بیایم، ولی شما وقتی سرباز می‌شوید یعنی باید تحت فرمان باشید و اجبار‌ها را بپذیرید.
*در جام جهانی خوب بودیم، اما چیزی به دست نیاوردیم
سرمربی تیم فوتبال سپیدرود تأکید کرد: شاید مهدی تاج برای اینکه چند بازیکن خوب بازی کرده‌اند درخواست کرده تا ۷ بازیکن سرباز تیم ملی معاف شوند. اعتقادم این است که در این زمینه کار تاج درست بوده، اما نظر‌ها بسیار متفاوت است. برای شما مثال می‌زنم وقتی تیم ملی از جام‌جهانی برگشت نظرات متفاوت بود یک عده‌ای می‌گویند تیم ملی خیلی خوب بازی کرد و من هم نظرم این است که ما خوب بودیم، اما چیزی به دست نیاوردیم. مثل همیشه حذف شدیم و مردم مثل همیشه به خیابان‌ها ریختند. دلیلش هم این است که آن‌ها گرفتاری‌های اقتصادی زیادی دارند و واقعاً می‌خواهند یکی دو ساعت شاد باشند ما همه این موضوع را می‌دانیم.
*تیم ملی خوب بود، اما شق‌القمر نکرد
مهاجم سابق تیم ملی تأکید کرد: تیم ملی ما ۴ امتیاز گرفت، ولی چیزی به دست نیاورد مراکش را که بردیم مردم به خیابان ریختند، به اسپانیا باختیم باز هم این کار را کردند و بعد از تساوی مقابل پرتغال و حذف باز هم در جشن‌های خیابانی بودند چرا، چون آن‌ها می‌خواستند مشکلات را فراموش کنند از طرفی ژاپن به دور بعد صعود کرد و برای آن‌ها این جام‌جهانی خوب بود، ولی تیم ملی ما شق‌القمر نکرد، پس نظرات مردم با هم متفاوت است و در مورد سربازی هم قطعا همین خواهد بود.
*مردم در مورد معافیت بازیکنان نظر بدهند
وی ادامه داد: من از شما می‌خواهم که یک نظرسنجی بگذارید تا مردم نظراتشان را در مورد سربازی رفتن فوتبالیست‌ها بگویند، این بهترین راه است. اجازه بدهیم مردم قضاوت کنند. اگر این کار غلط یا درست است بهتر است مردم کار وزیر ورزش و تاج را نقد و یا تأیید کنند.
*بازیکنان به پادگان نمی‌روند
وی در پاسخ به این سوال که بازیکنان سرباز راهی پادگان نمی‌شوند و فقط در تیم‌هایشان بازی می‌کنند، گفت: با این حرف موافقم، چون بازیکنان تیم ملی به پادگان نمی‌روند و فقط در تیم‌هایی مثل تراکتورسازی تمرین و بازی می‌کنند و بعضاً رقم‌های خوبی هم می‌گیرند. شما کارتان نقد کردن است و حق دارید این چیز‌ها را ببینید، ولی بعضی مواقع یک مسئله می‌تواند چند شاخه داشته باشد که باید آن‌ها را بررسی کرد.
*برخی بازیکنان را در لیگ برتر می‌بینم حس می‌کنم می‌توانم در ۴۸ سالگی بازی کنم
عزیزی تصریح کرد: الان ببینید چه بازیکنانی در لیگ برتر بازی می‌کنند و اصلاً نمی‌شود حال حاضر را با قدیم قیاس کرد. بعضی وقت‌ها بازیکنانی را می‌بینم که احساس می‌کنم در ۴۸ سالگی می‌توانم بازی کنم. بازیکن در تیم لیگ برتری وجود دارد که ۲۸ بازی کرده و وقتی از او سوال می‌کنم چند گل زده می‌گویند در این همه بازی ۲ گل زده است، بعضی وقت‌ها به مدیران باشگاه‌ها می‌گویم من با این سن و سال ۲۸ بازی برایتان می‌کنم اگر کمتر از ۴ گل زدم به من هیچ پولی ندهید و حاضرم یک چیز هم دستی به شما بدهم، ولی اگر بیشتر از این مهاجم گل زدم قرارداد من را کامل پرداخت کنید.