کاراته ایران بر بام قاره کهن ایستاد

پانزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که روز جمعه ۲۲ تیرماه به میزبانی اردن و با حضور ۳۱۴ کاراته کا از ۲۹ کشور در امان آغاز شده بود در نهایت با قهرمانی تیم کشورمان در کومیته تیمی و انفرادی مردان به پایان رسید. تیم اعزامی کشورمان در مجموع مردان و زنان بعد از ژاپن نایب قهرمان شد.

 

در آخرین روز این مسابقات رقابتهای کومیته تیمی برگزار شد که تیم کشورمان در مبارزه پایانی ۳ بر صفر عربستان را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد. این تیم با برتری برابر چین تایپه، پاکستان، عراق و ژاپن به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود. در مبارزه نهایی بهمن عسگری، مهدی خدابخش و صالح اباذری به روی تاتامی رفته و پیروز از میدان خارج شدند.

 

تیم کشورمان در این دوره از مسابقات موفق به سب چهار طلا، یک نقره و سه برنز شد. کومیته تیمی(ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، صالح اباذری، سجاد گنج زاده، کیوان بابان و حیدری) ، حمیده عباسعلی، مجید حسن نیا و صالح اباذری ۴ مدال طلا، علی اصغر آسیابری یک مدال نقره، مهدی خدابخشی، شیما آل سعدی و کاتای تیمی بانوان با ترکیب الناز تقی پور, نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده نیز ۳ مدال برنز کسب کرده اند. 

تیم ملی کاراته مردان ایران سال گذشته نیز قهرمان آسیا شده بود.