برانکو: آقای شفر؛ این دیدار سوپرجام ایران است نه آلمان!

برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین امروز پرسپولیس درباره لغو سوپرجام گفت: من هنوز به صورت رسمی اطلاعاتی در مورد این مسئله را به دست نیاوردم، چون در طول روز مشغول کار و تمرینات بودیم و با کسی هم ارتباط نداشته‌ام و از شما شنیده‌ام این موضوع را.

وی افزود: خودمان را برای حضور در سوپرجام آماده کرده بودیم و برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده بودیم حالا چرا استقلال نخواسته است بازی کند نمی‌خواهم وارد این بحث شوم این مسئله آن‌ها است ما خودمان را برای شروع فصل جدید لیگ آماده می‌کنیم.

سرمربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: به بازیکنانم بابت اولین قهرمانی امسال تبریک می‌گویم. اگرچه دوست داشتم این قهرمانی در زمین فوتبال به دست می‌آمد دوست داریم به صورت ورزشی و آن طور که باید بجنگیم و قهرمان شویم.

برانکو در پاسخ به این سؤال که استقلالی‌ها خواستار تغییر زمان مسابقه بودند نه لغو آن، گفت: چه زمانی مثلاً؟ سال آینده بازی می‌کردیم؟ در آلمان؟ می‌توانستیم در آمریکا یا شاید روسیه بازی را برگزار کنیم. سوپرجام ایران است نه آلمان.

وی در خصوص اینکه شاید، چون شفر آلمانی است دوست داشته است در این کشور سوپرجام برگزار شود، افزود: بله، درست است شاید او اینطور دوست داشته باشد، اما تا جایی که من می‌دانم سوپرجام در ایران است.

سرمربی پرسپولیس در مورد پیشنهاد برگزاری این مسابقه در نیم‌فصل گفت: نمی‌شود زمانی وجود ندارد، لیگ قهرمانان آسیا را داریم و جام ملت‌ها را و تنها زمانی که ممکن بود همین جمعه بود. چرا استقلال مایل به تعویق این مسابقه بود؟ این مشکل ما نیست.

برانکو گفت: معمولاً سوپرجام قبل از شروع لیگ برگزار می‌شود و زمان آن را تغییر نمی‌دهند حالا استقلال انصراف داده است.

وی در خصوص اینکه لذت قهرمانی برای پرسپولیس کم شده است، گفت: بله، گفتم دوست داشتیم جوانمردانه و به صورت ورزشی در زمین مسابقه دهیم و قهرمان شویم همانطور که تا به حال بوده است هیچ موقع از وظایف خودمان عدول نکرده و از مسئولیت فرار نمی‌کنیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه تا به حال چند باری هم نتیجه ۳ بر صفر به سود استقلالی‌ها اعلام شده است، گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم.

برانکو درباره ماندن بیرانوند در پرسپولیس و مذاکرات برای توافق با امیری و اینکه از نظر حرفه‌ای چه توصیه‌ای برای آن‌ها دارد، گفت: توصیه من این است که هرچه سریعتر به تمرینات اضافه شود، چون بازیکن باید هر روز تمرین کند حتی زمانی که استراحت می‌کنند نه تنها وحید؛ امیری خودش یکی از بزرگترین و حرفه‌ای‌ترین بازیکنان است. بازیکنان بزرگ هم حتی زمانی که با تیم تمرین نمی‌کنند روزانه یک ساعت به صورت شخصی تمرین می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که امیری می‌تواند در همین کشور‌های حوزه خلیج فارس درآمد میلیاردی خوبی داشته باشد، گفت: این موضوع را نمی‌دانم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا اگر شما بودید همین رفتار را انجام می‌دادید، گفت: بله، حتماً به تمرینات می‌آمدم و شرکت می‌کردم حالا هم دارم. تا وقتی که تکلیفم روشن نشود تا حداقل زمان را از دست ندهد. نه وحید هر بازیکنی باید این رفتار را انجام دهد.

برانکو خاطرنشان کرد: برای حضور در لیگ آماده می‌شویم و نمی‌توان در اولیه هفته ۱۰۰درصد آماده بود. بعداز سه چهار هفته اول تیم به آمادگی مطلوب می‌رسد. به خصوص در چنین هوای داغی، اما دیدید که بازیکنان چقدر انگیزه دارند و تلاش می‌کنند و همین‌ها باعث امیدواری و خوش‌بینی من است.

وی درباره جذب بازیکنان دیگر افزود: کادر ما تکمیل شده است و در نیم‌فصل خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد، اما فعلاً نیازی نداریم نیازی نیست که زیاد بازیکن جذب کنیم.