زمان بازگشت ستاره ها به تیم هایشان

از حالا به بعد دوباره فوتبال به روال عادی خود برمی‌گردد. اکنون جذاب‌ترین بخش‌های فوتبال در تابستان به جابه‌جایی‌های بازیکنان مربوط می‌شود تا اینکه لیگ‌ها شروع شود. در جام جهانی‌ای که گذشت ۴۰ بازیکن از لیگ برتر در آن حضور داشتند و حالا باید خودشان را برای تمرینات پیش‌فصل آماده کنند. البته بعد از اینکه تعطیلات‌شان را بگذرانند.

چلسی

بدون شک دغدغه مائوریتسیو ساری سرمربی جدید چلسی آماده‌سازی تیمش برای بازی‌های لیگ برتر است. لیگی که کمتر از یک ماه دیگر یعنی ۲۰ مرداد شروع می‌شود و او بازیکنان تأثیرگذار تیمش از جمله ادن آزار، تیبو کورتوا، انگولو کانته، اولیویه ژیرو، میچی باتشوای، روبن لوفتوس چیک و گری کیهیل را حالا حالا‌ها در اختیار ندارد. بازیکنان نام برده شده همگی تا آخرین مرحله جام جهانی حضور داشتند و حداقل باید ۳ هفته را به استراحت بپردازند. بدین ترتیب ساری باید تا ۱۴ مرداد بی‌خیال ستاره‌های تیمش شود و کمتر از یک هفته وقت دارد تا آن‌ها را به اولین بازی مقابل هادرسفیلد برساند. احتمال اینکه در هفته نخست این بازیکنان در ترکیب تیم هم قرار نگیرند نیز وجود دارد.

آرسنال

دنی ولبک تنها بازیکن آرسنال در تیم ملی انگلیس بود که خیلی هم حضور پررنگی در تیم نداشت. در حال حاضر هنوز اونای امری صحبتی درباره تعداد روز‌های مرخصی ولبک انجام نداده است و این احتمال وجود دارد قبل از هفته دوم مرداد به تمرینات توپچی‌ها اضافه شود.

اورتون

اورتون یک بازیکن مهم در روسیه داشت که آن هم جردن پیکفورد دروازه‌بان اصلی تیم ملی انگلیس بود. اورتون در اولین بازی خود در رقابت‌های لیگ برتر شنبه ۲۰ مرداد باید به مصاف ولورهمپتون برود. مارکو سیلوا سرمربی تافی‌ها هنوز اظهارنظری درباره زمان بازگشت پیکفورد نکرده، اما انتظار می‌رود او به موقع در تمرینات حضور پیدا کند تا تیمش را در هفته اول تنها نگذارد. در صورت غیبت جردن، سیلوا می‌تواند از مارتین استکلنبرگ که فصل گذشته یک بار هم در لیگ برتر بازی نکرد استفاده کند.

لسترسیتی

در هفته نخست یک بازی سخت دارند. جمعه‌شب در تاریخ ۱۹ مرداد باید به مصاف منچستریونایتد بروند. دیداری که بعید است جیمی واردی و هری ماگیره در آن حضور داشته باشند. دو بازیکنی که تا روز آخر در تیم ملی انگلیس بودند و این وسط ماگیره هر هفت مسابقه را در زمین بود و یکی از چهره‌های تأثیرگذار سه‌شیر‌ها در جام لقب گرفت. بنابراین این دو بازیکن حالا حالا‌ها در استراحت هستند.

لیورپول

برای لیورپول اضافه شدن بازیکنانش به دو بخش برمی‌گردد. بخش اول بازیکنانی نظیر محمد صلاح، فیلیپه کوتینیو و روبرتو فیرمینو هستند که با حذف در ابتدا و میانه راه می‌توانند در بهترین فرصت ممکن به تمرینات بازگردند. بخش دوم را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که تا روز آخر در روسیه حضور داشتند. جردن هندرسن، ترنت الکساندر آرنولد، دژان لوورن و سیمون مینیوله همگی تا آخرین لحظه در روسیه بودند و به نظر می‌رسد بازی یک‌شنبه ۲۱ مرداد مقابل وستهم را از دست خواهند داد. به این خاطر که یورگن کلوپ غیبت آن‌ها تا ۱۴ مرداد را تأیید کرده است و یک هفته زمان مناسبی برای آماده‌سازی این ۴ بازیکن نخواهد بود.

منچسترسیتی

پپ گواردیولا که به تمرینات پیش‌فصل اعتقاد زیادی دارد اعلام کرده بازیکنانش از زمان اتمام جام جهانی به مدت ۳ هفته باید استراحت کنند و سپس به اردوی تیم اضافه شوند. جان استونز، کایل واکر، رحیم استرلینگ، بنجامین مندی، ونسان کمپانی، کوین دبروین و فابین دلف ۷ بازیکنی هستند که به تازگی از روسیه بازگشتند و زمان استراحت‌شان شروع شده است. آن‌ها تا هفته دوم مرداد فرصت دارند از مرخصی‌شان استفاده کنند و سپس خود را به اردوی سیتی برسانند. این یعنی گواردیولا باید فکری به حال ترکیب تیمش در بازی جام خیریه مقابل چلسی و همچنین هفته اول لیگ برتر بکند. هرچند جان استونز مدافع این تیم اعلام کرده خودش را به بازی با چلسی می‌رساند و آمادگی اش را تا آن زمان حفظ خواهد کرد.

منچستریونایتد

«ما نمی‌توانیم در شروع لیگ برتر از بازیکنانی که در جام جهانی داشتیم استفاده کنیم که این برای مهم‌ترین لیگ در اروپا شرم‌آور است. ۳ هفته استراحت به نظرم کمترین میزانی است که بدن و روح بازیکنان به آن نیاز دارد و کمترین زمان برای فکر کردن دوباره به فوتبال است.» این اظهارنظر مورینیو کافی است تا یک بار دیگر داستان را به ضعف مسئولان برگزاری مسابقات ربط دهد. بدین ترتیب باید در هفته نخست و بازی با لسترسیتی شاهد منچستریونایتد بدون پل پوگبا، جسی لینگارد، روملو لوکاکو، مارکوس رشفورد، فیل جونز، اشلی یانگ و مروان فلینی باشیم.

تاتنهام

«من می‌خواهم در چهار هفته آینده بازی کنم. ما باید در باشگاه با مائوریسیو پوچتینو صحبت کنیم. چندین هفته استراحت خواهیم داشت.» این صحبت‌های هری کینی بود که صراحتاً اعلام کرد قصد دارد در هفته اول لیگ برتر برای تاتنهام به میدان برود. هری کین در انتهای جام خسته به نظر می‌رسید و اگر زمان مناسبی را به استراحت نپردازد احتمال اینکه سطح کیفی اش در طول رقابت‌ها کاهش پیدا کند وجود دارد. بدین ترتیب هری کین به همراه دله الی، توبی آلدرویرلد، یان فرتونگن، موسی دمبله، اریک دایر، دنی رز، کایرن تریپیر و هوگو لوریس از شرکت در اردوی پیش‌فصل تاتنهام در آمریکا معاف خواهد بود. اردویی که قرار است چند روز دیگر در لس‌آنجلس برپا شود. هرچند این معافیت شامل کریستین اریکسن دانمارکی و داوینسون سانچس کلمبیایی که در همان مرحله یک‌هشتم نهایی از جام‌حذفی کنار رفتند نمی‌شود و باید در تمرینات پیش‌فصل حضور پیدا کنند.