گزارش رسانه معروف آلمان درباره وضعیت کی روش

روزنامه «فرانکفورتر» آلمان با طرح این سئوال که آیا کارلوس کی روش سرمربی تیم ایران باقی خواهد ماند یا این تیم را ترک خواهد کرد؟، به وضعیت مبهم این مربی پرتغالی پرداخت.

فرانکفورتر نوشت: اظهارات مختلف در رسانه ها درباره آینده کارلوس کی روش، باعث سردرگمی در صحنه ی فوتبال ایران شده است.

به گفته فدراسیون فوتبال ایران ، این مربی پرتغالی قطعا تا جام ملت های آسیا در آغاز سال آینده میلادی در سمت سرمربیگری تیم ایران باقی خواهد ماند. علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز شنبه گفت در صورت عملکرد خوب در امارات متحده عربی می توان درباره تمدید قرارداد تا جام جهانی 2022 قطر، مذاکره کرد.

با این حال، بر اساس گزارش رسانه های دیگر، کی روش مبلغ هنگفتی را مطالبه کرده که پرداخت آن در شرایط فعلی برای ایران امکان پذیر نیست.

این مربی پرتغالی برای مدت شش ماه باقی مانده تا جام ملت های آسیا بیش از 680،000 یورو - به علاوه 426،000 یورو به عنوان پاداش در ورت راهیابی به فینال -درخواست کرده است.

از سوی دیگر به گرارش برخی رسانه ها، این مربی 65 ساله در حال مذاکره با تیم ملی مصر است، که بعد از حذف از جام جهانی 2018 به دنبال مربی جدیدی است.

فرانکفورتر در پایان می نویسد،کی روش در جام جهانی روسیه نتایج قابل قبولی برای ایران کسب کرد. برای اولین بار، این کشور در مسابقات جام جهانی چهار امتیاز به دست آورد. به خصوص تساوی مقابل پرتغال، قهرمان اروپا، و مهار پنالتی کریستیانو رونالدو توسط دروازه بان علیرضا بیرانوند، برای این مربی در ایران اعتبار مضاعفی به ارمغان آورد.