سال‌ها چشم‌انتظار پیراهن استقلال بودم

محمد دانشگر در اولین تجربه اش در ترکیب دفاعی تیم استقلال سربلند شد. دیداری که روبه‌روی پیکان به زمین رفت و توانست کنار پژمان منتظری و میلاد زکی‌پور از دروازه سیدمهدی رحمتی محافظت کند. او درباره دیدار با پیکان و اتفاقات رخ داده در دل آن حرف زد.
*اولین بازی برای استقلال چطور بود؟
با مچ‌درد شروع کردم. با اینکه در این مدت فیزیوتراپی می‌کردم ولی باز هم با آمادگی صددرصد وارد میدان نشدم. وضعیت به شکلی بود که باید با همه توان کار می‌کردیم.
* وقتی متوجه شدی در ترکیب اصلی هستی چه حالی شدی؟
به اتفاقی که سال‌ها منتظرش بودم رسیدم. از اولین بازی این اتفاق برایم افتاد و باعث خوشحالی‌ام شد. از شفر هم ممنونم که به من اعتماد کرد و توانستم برای استقلال به میدان بروم.
* روز چندان سختی نداشتید.
پیکان آمده بود روی ضدحملات کار کند. آن‌ها از ابتدای بازی در زمین خودشان ماندند و خیلی رو به دروازه ما حمله نکردند. البته ما در خط هافبک خوب مقابل‌شان ایستادیم و البته در دفاع هم کاری از پیش نبردند.
* بازی کنار منتظری و رحمتی چطور بود؟
باعث افتخار است کنار بازیکنان صاحب‌نامی مانند پژمان منتظری و سیدمهدی رحمتی بازی کردم. شکر خدا به تیمی آمده‌ام که شناسنامه‌دار است و بزرگان زیادی در این تیم بودند. نفرات باتجربه امسال استقلال هم از نظر اخلاقی و هم فنی الگوی خوبی برای ما هستند. این اتفاق فوق العاده‌ای برایم بود و امیدوارم در دیدار‌های بعد مسابقات را با برد تمام کنیم.
* پیش از شروع بازی خیلی‌ها با ارزیابی وضعیت استقلال در طول یک ماه گذشته پیکان را برنده می‌دانستند. پیکان در حدی بود که شکست تان بدهد؟
پیکان تیمی پرمهره است که قطعاً در ادامه مسابقات نتایج خوبی هم می‌گیرد ولی خب ما هم استقلالیم و فکر می‌کنم حتی می‌توانستیم برنده این دیدار هم باشیم. آن‌ها در چند صحنه جلو آمدند ولی خطری روی دروازه ما به وجود نیاوردند.
* کنار پژمان راحت بودی؟ ناهماهنگی در کارتان به وجود نیامد؟
نه! همه وظایف دفاعی با آقاپژمان بود و به درستی همه کار‌ها را انجام دادیم.
* با سیدمهدی رحمتی چطور! با تو حرف می‌زد؟
بله! آقامهدی در کارش استاد است و من هم دائم از صحبت‌هایش استفاده می‌کردم.
* در طول بازی صحنه خطرناکی روی دروازه تان رخ نداد که کارت را سخت کند؟
نه! بازی نسبتاً راحتی بود. البته در یک صحنه که روی پای مهاجم پیکان تکل بستم کنار ۱۸ قدم کمی به دردسر افتادم.
* تشویق هم شدی؟
بله! طرفداران استقلال به من هم لطف داشتند و در طول بازی تشویقم کردند. باعث خوشحالی‌ام است و این وظیفه‌ام را در قبال تیم بیشتر می‌کند.
* تو و تعدادی از دیگر جوانان تازه‌وارد استقلال چه کار کردید تا همه به این تیم کم‌ستاره امیدوار شوند؟
بقیه را نمی‌دانم ولی خودم همه تلاشم را کردم که بهترین عملکرد را داشته باشم. قطعاً هر کس از من تعریف کرده لطف داشته، اما اللهیار صیادمنش، سجاد آقایی و بقیه هم خوب بودند. روح‌ا... باقری هم برای اولین بازی خوب ظاهر شد. حتم دارم هفته به هفته بهتر می‌شویم.
* دیدار با ذوب‌آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
ذوب‌آهن حریف خیلی خوبی است که رویارویی با این تیم هم به همان اندازه سخت می‌شود ولی این هم هست که بازی برای آن‌ها روبه‌روی ما هم خیلی سخت است.